Κυριακή, 16 Ιουνίου, 2024
30.8 C
Athens
ΑρχικήTravel NewsBlue Monday: Πώς και γιατί ένα ταξιδιωτικό γραφείο επινόησε την «πιο καταθλιπτική...

Blue Monday: Πώς και γιατί ένα ταξιδιωτικό γραφείο επινόησε την «πιο καταθλιπτική μέρα του χρόνου»

Απομυθοποιήθηκε η Blue Monday: Γιατί ένα ταξιδιωτικό γραφείο επινόησε την πιο καταθλιπτική μέρα του χρόνου. Για φέτος ήταν η περασμένη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου.
Κάθε φορά που έρχεται η Blue Monday, τα ταξιδιωτικά πρακτορεία εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να διαφημίσουν προσφορές διακοπών σε παραθαλάσσιους προορισμούς ή κρουαζιέρες σε πιο ηλιόλουστα κλίματα.

Η τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου έχει γίνει γνωστή ως «Blue Monday», η ημέρα του χρόνου που οι άνθρωποι υποτίθεται ότι αισθάνονται μεγαλύτερη κατάθλιψη.

- Advertisement -

Αλλά δεν ήταν ένας ιατρικός εμπειρογνώμονας ή φιλανθρωπική οργάνωση ψυχικής υγείας που επινόησε αυτόν τον όρο.

Το Blue Monday το “ονειρεύτηκε” το πρακτορείο διακοπών Sky Travel το 2005, ως ένα τρόπο να πουληθούν περισσότερα πακέτα διακοπών.

Κάθε χρόνο, οι ταξιδιωτικές εταιρείες συνεχίζουν να επιστρέφουν στο κόλπο PR με προσφορές για χειμερινές διακοπές στον ήλιο και εκδρομές ευεξίας που ενισχύουν την καλή διάθεση.

Τι είναι η Blue Monday;

Σχεδόν πριν από 15 χρόνια, η Sky Travel με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο ανέθεσε σε έναν πρώην λέκτορα πανεπιστημίου να βρει ποια είναι η πιο καταθλιπτική μέρα του χρόνου ως ένας τρόπος για την προώθηση των χειμερινών διακοπών .

Ο Cliff Arnall βρήκε μια «μαθηματική εξίσωση» για να βρει την πιο ζοφερή μέρα συνδυάζοντας δεδομένα καιρού, ποσά χρέους, χρόνο που πέρασε από τα Χριστούγεννα, επίπεδα κινήτρων και χρόνο από τότε που λήφθηκαν οι αποφάσεις της Πρωτοχρονιάς.

Οι υπολογισμοί του τον οδήγησαν στην τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου, μια μέρα που το χριστουγεννιάτικο πνεύμα έχει ξεθωριάσει, οι αποφάσεις της Πρωτοχρονιάς (όπως το dry January) έχουν παραβιαστεί, οι δηλώσεις πιστωτικών καρτών από τα ξεφαντώματα των αγορών πρέπει να διευθετηθούν και ο καιρός είναι κακός.

Η Blue Monday… πουλά διακοπές

Κάθε φορά που έρχεται η Blue Monday, τα ταξιδιωτικά πρακτορεία εκμεταλλεύονται την ευκαιρία να διαφημίσουν προσφορές διακοπών σε παραθαλάσσιους προορισμούς ή κρουαζιέρες σε πιο ηλιόλουστα μέρη. Αλλά οι φιλανθρωπικές οργανώσεις ψυχικής υγείας προειδοποιούν για τους κινδύνους από την “εξαγορά” της ιδέας.

«Είναι ένας μύθος, ένας λανθασμένος υπολογισμός που βασίζεται σε πράγματα όπως ο ζοφερός καιρός, το χρέος μετά τα Χριστούγεννα, η απογοήτευση από τη μη τήρηση των αποφάσεων της Πρωτοχρονιάς, η δυσαρέσκεια για την επιστροφή στη δουλειά και η γενική καταστροφή και κατήφεια», γράφει το Ίδρυμα Ψυχικής Υγείας του Ηνωμένου Βασιλείου. την ιστοσελίδα του.
«Από τότε, έχει γίνει μια αρκετά κουραστική ετήσια εκδήλωση δημοσίων σχέσεων, που συχνά έχει σχεδιαστεί για να προωθήσει πράγματα που συνδέονται αόριστα με τη βελτίωση της ευημερίας μας, τις περισσότερες φορές με παντελή έλλειψη στοιχείων.

«Καμία πραγματική επιστημονική μελέτη δεν έχει υποστηρίξει ποτέ κανέναν ισχυρισμό σχετικά με τη Blue Monday. Ας φροντίσουμε την ψυχική μας υγεία ενάντια στις εμπορικές επιρροές».

Αντίθετα, οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας τονίζουν τις επιστημονικά τεκμηριωμένες ασθένειες όπως η εποχιακή συναισθηματική διαταραχή (SAD) που επηρεάζουν τους ανθρώπους αυτή την εποχή του χρόνου.

«Η κακή ψυχική υγεία είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για τη δημόσια υγεία που αντιμετωπίζει η γενιά μας», προσθέτει το ίδρυμα.

«Η ασήμαντη συμπτωματολογία της κατάθλιψης, του άγχους και άλλων προβλημάτων ψυχικής υγείας, υπό την επίδραση εμπορικών βιομηχανιών που επιθυμούν να μετατρέψουν την ψυχική υγεία σε επίκαιρο θέμα για κέρδος, είναι απαράδεκτη».

Δείτε επίσης

Τελευταία Άρθρα

Follow us

110,290LikesΚάντε Like
88,421 FollowersΑκολουθήστε
171,000SubscribersΕγγραφή
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ