Aeroflot Russian Airlines - αεροπλάνο

Ο κλάδος των αερομεταφορών στη Ρωσία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα, με αποτέλεσμα να θεωρούνται μη ασφαλείς η πτήσεις στη χώρα. Το ζήτημα αυτό προέκυψε από τη πρόσφατη συντριβή του αεροσκάφους Sukhoi Superjet 100 της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας Aeroflot κατά την προσγείωση του στο αεροδρόμιο της Μόσχας «Σερεμέτιεβο».

Συντριβή αεροσκάφους Aeroflot

Ο γενικός εισαγγελέας της Ρωσικής Ομοσπονδίας Γιούρι Τσάικα, κατά την διάρκεια ομιλίας του στην Κρατική Δούμα, δήλωσε ότι το πρόγραμμα ασφάλειας των πτήσεων στη χώρα δεν ανταποκρίνεται στους διεθνείς κανόνες και δεν έχει ακόμη προσδιορισθεί ένα αποδεκτό επίπεδο ασφαλείας στην Ρωσία. Όπως επισήμανε, η γενική εισαγγελία εδώ και μερικά χρόνια απαιτεί από τα αρμόδια όργανα και τις αεροπορικές εταιρείες να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα.

Είπε επίσης ότι «δεν έχει ορισθεί ένα στοχευμένο και αποδεκτό επίπεδο ασφαλείας των πτήσεων, όπως και ένα πρόσωπο το οποίο να είναι αρμόδιο για την εφαρμογή του προγράμματος το οποίο έχει ήδη επικαιροποιηθεί από το 2008».

Ο Ρώσος αξιωματούχος επισήμανε ότι το υπουργείο Μεταφορών μέχρι σήμερα δεν έχει επεξεργαστεί όλες τις αναγκαίες νομικές πράξεις που αφορούν τις πιστοποιήσεις αεροπορικών τεχνολογιών, τους κατασκευαστές του και την εκπαίδευση του προσωπικού. «Δεν έχουν εγκριθεί οι κανονισμοί που αφορούν την χερσαία και τεχνική εξυπηρέτηση των αεροσκαφών, τις απαιτήσεις που σχετίζονται με τα χρονικά όρια εκμετάλλευσης τους ούτε τα προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης των ειδικών που εργάζονται στις αερομεταφορές» είπε χαρακτηριστικά ο Τσάϊκα.

Aeroflot αεροσκάφη

Ο Γενικός εισαγγελέας της Ρωσίας δήλωσε ότι από το 2017, έπειτα από ελέγχους που έγιναν με εισαγγελική παραγγελία, απομακρύνθηκαν 550 πιλότοι, αφαιρέθηκαν 160 άδειες πτήσεων, διακόπηκε η λειτουργία δύο κέντρων εκπαίδευσης. Κατά την διάρκεια των ελέγχων, είπε ο Τσάϊκα, «βρέθηκαν στοιχεία που πιστοποιούσαν ότι το ιπτάμενο προσωπικό δεν είχε ολοκληρώσει προγράμματα εκπαίδευσης, καθώς και ότι υπάρχουν ελλείψεις σε αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό και υλικές υποδομές στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς». Ο γενικός εισαγγελέας ανέφερε επίσης στην ομιλία του «ότι κατά τη διάρκεια ελέγχων που έγιναν με εισαγγελική παραγγελία, διαπιστώθηκε ότι σε περισσότερα από 400 αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας είχαν γίνει διάφορες τροποποιήσεις χωρίς να γίνουν οι απαραίτητες έρευνες και να υπάρχουν οι προβλεπόμενες πιστοποιήσεις».

Με αφορμή αυτές τις διαπιστώσεις ο Γιούρι Τσάϊκα άσκησε επίσης κριτική στην Ρωσική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας «Rosaviatsia» επειδή, όπως είπε, πραγματοποιεί συχνά τυπικούς και όχι ουσιαστικούς ελέγχους στις αεροπορικές εταιρίες.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αυτά είναι τα πιο ασφαλή αεροσκάφη! Δεν έχουν σημειώσει ποτέ θανατηφόρο ατύχημα!

Ταξίδι με αεροπλάνο

Μετά τα δύο αεροπορικά δυστυχήματα που συνέβησαν σε σύντομο χρονικό διάστημα και την αναστολή όλων των πτήσεων με Boeing 737 Μax 8 και 9 ακόμα και στην Ελλάδα όλοι σκεφτόμαστε ποια αεροσκάφη είναι τελικά πιο ασφαλή για τα ταξίδια μας. Σύμφωνα πάντως με μια έκθεση της Boeing, τον Οκτώβριο του 2018 υπάρχουν εννέα μοντέλα αεροσκαφών με τα οποία δεν έχει καταγραφεί ποτέ θάνατος επιβάτη.

Η λίστα με τα αεροσκάφη:

  1. Boeing 717 
  2. CRJ700/900/1000
  3. Airbus A380
  4. Boeing 787
  5. Boeing 747-8
  6. Airbus A350
  7. Bombardier C Series
  8. A340 
  9. Airbus A320 neo series
Αεροσκάφος

Σημειώνεται πως η Boeing Statistical Summary of Commercial Jet Airplane Accidents Worldwide Operations παρακολουθεί τα ατυχήματα εμπορικών αεροσκαφών από το 1959.

Όπως φαίνεται η έκθεση δείχνει πως υπάρχουν αρκετά Boeing τα οποία δεν έχουν εμπλακεί ποτέ σε αεροπορικό δυστύχημα όπως το μικρότερο σε μέγεθος 717 (αν και στην πραγματικότητα αποτελεί μετεξέλιξη του McDonnell Douglas MD-90).

Αψεγάδιαστο μητρώο όμως έχει και το 787 Dreamliner, το οποίο επίσης καθηλώθηκε λίγο μετά την προώθησή του στην αγορά εξαιτίας ανησυχιών που υπήρχαν για την υπερθέρμανση των μπαταριών ιόντων λιθίου. Το μεγαλύτερο αεροσκάφος με το οποίο επίσης δεν έχει καταγραφεί δυστύχημα είναι το 747-8, απόγονος του 747 που έγινε 50 ετών μόλις τον περασμένο μήνα.

Τα μοντέλα της Airbus με τα οποία επίσης δεν έχουν σημειωθεί δυστυχήματα είναι το A380 Superjumbo, το οποίο η Airbus είπε ότι θα σταματήσει να κατασκευάζει το 2021, το high-spec A350 και το A320 neo series.

Οι μικρότεροι κατασκευαστές μοντέλων αεροσκαφών με επίσης «λευκό μητρώο» δυστυχημάτων είναι της Bombardier το CRJ700 / 900/1000.

Άλλα αεροσκάφη με αντίστοιχες επιδόσεις είναι τα μοντέλα της Boeing 777, 757 και 767, με δείκτη συντριβών 0.36, 0.2, 0.5 ατυχήματα ανά εκατομμύριο αναχωρήσεων καθώς οι αεροσκάφη των σειρών Airbus A320 (0.21) και A330 (0.39) αλλά και το Embraer E170 (0.24).

Τέλος, επειδή μας νοιάζει η ασφάλεια στα ταξίδια ψάξαμε και σας βρήκαμε τις πιο ασφαλείς αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως για το 2019 αλλά και τις 20 πιο ασφαλείς χώρες του κόσμου για να ταξιδέψετε!

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ