Αεροπορική εταιρεία

Σύμφωνα με νέα δημοσιεύματα είναι πιθανό να έρχεται το τέλος στα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια, τουλάχιστον για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες.

Σύμφωνα με την Deutsche Welle, πριν από μερικά χρόνια ήταν εφικτό να βρείτε ένα εισιτήριο για τη Μαγιόρκα με μόλις… 10 ευρώ.

Με την ευκαιρία έρχεται μείωση στις τιμές των διοδίων! Από πότε θα ισχύσει;

Πλέον, όμως, τέτοια εισιτήρια γίνονται όλο και πιο δυσεύρετα. Κάτι τέτοιο ως ένα βαθμό έχει να κάνει με την αύξηση της ευαισθητοποίησης των επιβατών αλλά και των εταιρειών για την προστασία του κλίματος. Αυτό που συνέβαλλε, επιπλέον, στο γεγονός είναι ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν βρεθεί συχνά στο «στόχαστρο» λόγω αυξημένων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Το θέμα της κλιματικής αλλαγής απασχόλησε έντονα τον κλάδο των αερομεταφορών το 2019. Μάλιστα, ο επικεφαλής της Lufthansa Κάρστεν Σπορ είχε δηλώσει ότι τα αεροπορικά εισιτήρια κάτω των 10 ευρώ είναι από «οικολογική αλλά και από οικονομική άποψη μια τρέλα».

Ένας επιπρόσθετος λόγος που αύξησε τις τιμές των εισιτηρίων στη Γερμανία είναι η αύξηση του φόρου αερομεταφορών.

Οι λόγοι που ωθούν τις αεροπορικές σε αλλαγή στρατηγικής σχετικά με τα φθηνά αεροπορικά εισιτήρια

Στις αερομεταφορές ισχύει το εξής: όταν εξοικονομούν χρήματα οι επιβάτες, πληρώνουν οι μέτοχοι τα κόστη. Όπως η Laudamotion, θυγατρική της Ryanair, έτσι και η Eurowings, θυγατρική της Lufthansa, «χτύπησαν κόκκινο» στα χρέη. Το ότι κατάφεραν να επιβιώσουν, οφείλεται στις ισχυρές οικονομικά μητρικές εταιρείες τους. Ωστόσο η στήριξη από τις μητρικές δεν φαίνεται να αποτελεί μακροπρόθεσμη λύση.

Επίσης το 2019 η γερμανική αεροπορική εταιρεία Germania, η ισλανδική Wow Air και ο βρετανικός ταξιδιωτικός κολοσσός Thomas Cook κήρυξαν πτώχευση. Στο πλαίσιο αυτό ειδικοί θεωρούν καλή κίνηση το ότι πολλές εταιρείες ξαναβλέπουν την πολιτική τιμών τους.

«Tα προγράμματα πτήσεων για τον χειμώνα είναι ενθαρρυντικά» ανέφερε στο γερμανικό ειδησεογραφικό πρακτορείο dpa ο ειδικός σε θέματα αερομεταφορών Ντάνιελ Ρέσκα από τον οίκο Bernstein.

Για τον χειμώνα οι αεροπορικές εταιρείες φαίνεται να ακολουθούν μια πιο «πειθαρχημένη» πολιτική. Για παράδειγμα η Ryanair περιορίζει σημαντικά τις προσφορές της, η Easyjet στοχευμένα μειώνει τις προσφερόμενες πτήσεις, ενώ η Eurowongs μειώνει κυρίως τα δρομολόγια εσωτερικού στη Γερμανία. Επιπλέον η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, επηρεάστηκε και από την κρίση της Boeing.

Επίσης, χρειάζεται την προσοχή σας! Γνωρίζατε τι συμβολίζει αυτός ο κωδικός στο εισιτήριό σας;

Η απαγόρευση πτήσεων για τα Boeing 737 Max μέσα στο 2019, μετά από δύο συντριβές αεροσκαφών αυτού του τύπου και 346 θανάτους, επηρέασε άμεσα την ιρλανδική εταιρεία, δεδομένου ότι εκκρεμούσαν δικές της παραγγελίες. Τα αεροσκάφη αυτού του τύπου πλέον απαγορεύεται να απογειώνονται.

Η Ryanair περιμένει νέα μοντέλα, λιγότερο ενεργοβόρα, προκειμένου να επεκτείνει των στόλο της. Μέχρι να ολοκληρωθούν οι παραγγελίες, εκτιμά ο Ντάνιελ Ρέσκα, ενδέχεται να μην υπάρξουν περαιτέρω μειώσεις στις τιμές της Ryanair.

Παρά τις θετικές προβλέψεις, οι προβληματισμοί συνεχίζονται

Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ αναμένονται αυξανόμενα κέρδη για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές. Ωστόσο, αν και η γενική τάση είναι θετική, επιμέρους εταιρείες σημείωσαν απώλειες κι άλλες τώρα επανέρχονται σε κερδοφόρα πορεία. Τα προβλήματα σε πολλές εταιρείες παραμένουν. H Lufthansa το 2019 υπολογίζει στο ένα τρίτο των κερδών-ρεκόρ που σημείωσε το 2018. Τότε είχε σημειώσει κέρδη ύψους 3 δις ευρώ και αυτό παρά την πτώχευση της θυγατρικής Air-Berlin.

Επίσης, δεν έχει επιλυθεί η διαμάχη με το συνδικάτο UFO των ιπτάμενων συνοδών, κάτι που οδήγησε σε απεργίες στην Eurowings. Ενώ, προβληματική είναι και η ιταλική αεροπορική εταιρία Alitalia. Το ιταλικό κράτος δείχνει πως έχει χάσει την υπομονή του, ζητώντας ριζικές αλλαγές. Ακόμα και η Condor, η οποία παρά την πτώχευση της μητρικής Thomas Cook επιβίωσε μέσω κρατικού δανείου και θα πρέπει να βρει μέχρι τέλος Μαρτίου νέο ιδιοκτήτη.

Δείτε επίσης στο Travelstyle.gr:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ