Πτώχευσε η δεύτερη παλαιότερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο, ως επακόλουθο των αλλαγών που έφερε ο κορονοϊός στην ταξιδιωτική βιομηχανία.

Avianca Holdings S.A., ένας από τους μεγαλύτερους αερομεταφορείς στη Λατινική Αμερική, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στο Δικαστήριο της Ν. Υόρκης. Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί στην περιοχή ανάγκασαν την Κολομβιανή αεροπορική εταιρεία να καθηλώσει το στόλο της.

Η Avianca, με μετόχους τη United Airlines Holdings Inc. και Kingsland Holdings, υπέβαλε αίτηση υπαγωγής στο Κεφ. 11 του πτωχευτικού Κώδικα των ΗΠΑ. Το ύψος του χρέους της αγγίζει τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια.

Τι οδήγησε την αεροπορική εταιρεία στην πτώχευση

Η εταιρεία καθήλωσε το στόλο της στα τέλη Μαρτίου, όταν οι κυβερνήσεις της Λατινικής Αμερικής έκλεισαν τα σύνορά τους για να εμποδίσουν την εξάπλωση του κορονοϊού. Η Avianca μόλις είχε επανέλθει από ένα θυελλώδες έτος που έφερε αναδιάρθρωση χρέους και σχέδιο ανάκαμψης . Η εταιρεία ήλπιζε στην αποκατάσταση του κέρδους με έμφαση στις πτήσεις μέσω του κεντρικού αεροδρομίου της Μπογκοτά.

Σε χτεσινή ανακοίνωση, η εταιρεία τόνισε τον τεράστιο αντίκτυπο της πανδημίας, προσθέτοντας ότι θα συνεχίσει να πετά το διάστημα της αναδιοργάνωσης.

“Η Avianca αντιμετωπίζει τη μεγαλύτερη κρίση στην 100-ετών ιστορία της, μετρώντας τις πληγές που άφησε η πανδημία του κορονοϊού”, ανέφερε ο Anko Van Der Werff, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. “Πιστεύουμε ότι η αναδιοργάνωση μετά την αίτηση πτώχευσης είναι το καλύτερο βήμα για να προστατεύσουμε τα απαραίτητα αεροπορικά ταξίδια και τις υπηρεσίες αερομεταφορών που προσφέρουμε στην Κολομβία και άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής”.

Γρήγορη και ομαλή διαδικασία

Στα τέλη Μαρτίου η εταιρεία ανέστειλε τις πληρωμές στους πιστωτές, ακύρωσε τις προγραμματισμένες επενδύσεις και έδωσε άδεια άνευ αποδοχών στην πλειοψηφία των υπαλλήλων της. Η Avianca επίσης καθυστέρησε τη ετήσια αναφοράς της μέχρι τον Ιούνιο και ανέφερε ότι θα περιέχει προειδοποίηση βάσιμης αμφιβολίας για την ικανότητα της εταιρείας να συνεχίσει να λειτουργεί.

Όπως ανέφερε ο Roger Horn, δανειστής, “σε αντίθεση με πολλές περιπτώσεις χρεοκοπίας στη Λατινική Αμερική, η υπαγωγή στο δικαστήριο της Νέας Υόρκης είναι γρήγορη και ομαλή διαδικασία που επιτρέπει τη χρηματοδότηση της πτωχεύσασας εταιρείας. Η Avianca ίσως να μπορέσει να βγει κερδισμένη από αυτή την κρίση”.

Η πτώχευση της Avianca θα επηρεάσει ολόκληρη την αεροπορική βιομηχανία, αφού μεταξύ των μεγαλύτερων πιστωτών της είναι εταιρείες αεροσκαφών, κινητήρων και υπηρεσιών συντήρησης. Η εταιρεία χρωστά πάνω από 30 εκατομμύρια δολάρια στην IAE, την General Electric και CMF International. Το χρέος στη Lufthansa αγγίζει τα 4,44 εκατομμύρια δολάρια, στην Boeing Co. 3,66 εκατομμύρια και στην Airbus 2,83 εκατομμύρια δολάρια.

Τι θα κάνει η εταιρεία με τις πληρωμές

Όπως ανέφερε ο οικονομικός υπεύθυνος της Avianca, Adrian Neuhauser, η εταιρεία δε θα πληρώσει ένα ομολόγου ύψους 65,6 εκατομμυρίων δολαρίων που λήγει τη Δευτέρα, αποφασίζοντας να κρατήσει όσο περισσότερη ρευστότητα μπορεί το διάστημα αυτό.

Η εταιρεία υπέβαλε αίτηση για να συνεχίσει να πληρώνει μισθούς και να χορηγεί πλεονεκτικά προγράμματα στους 21.000 υπαλλήλους της. Θα συνεχίσει να πληρώσει και παρόχους και πωλητές της, ενώ θα περιορίσει τη λειτουργία της στο Περού, εστιάζοντας σε πιο κεντρικές αγορές.

Η Avianca ανακοίνωσε συζητήσεις με κυβερνητικούς αξιωματούχους στην Κολομβία κι άλλες χώρες για την παροχή οικονομικής βοήθειας το διάστημα της αναδιάρθρωσης. Η εταιρεία που πτώχευσε σκοπεύει να χρησιμοποιήσει τα διαθέσιμα αποθέματα σε ρευστό και τα έσοδά της από εν λειτουργία υπηρεσίες της (π.χ. μεταφορές εμπορευμάτων).

Διαβάστε επίσης στο Travelstyle.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ