καμαριέρα δωμάτιο ξενοδοχείου καθαριότητα

Η πανδημία του κορονοϊού άλλαξε άρδην τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε αλλά και που πραγματοποιούμε πλέον τα ταξίδια μας τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας. Μεταξύ όλων, ως επισκέπτες προσδοκούμε από τα ξενοδοχεία μια ασφαλή διαμονή.

Τα ξενοδοχεία την περασμένη σεζόν στην Ελλάδα αλλά και στον κόσμο αντιμετώπισαν μεγάλο πρόβλημα στην πληρότητά τους το οποίο κρατάει μέχρι σήμερα οπότε είναι λογικό να αναζητούν λύσεις και υπηρεσίες ανέπαφες προκειμένου να προσφέρουν περισσότερη ασφάλεια στους επισκέπτες τους, τώρα που ξεκινάει η καλοκαιρινή σεζόν.

Εν όψει του ανοίγματος του τουρισμού δημοσιεύτηκαν αναθεωρημένα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως τα ειδικά πρωτόκολλα υγειονομικού περιεχομένου βάσει των οποίων θα λειτουργήσουν φέτος τα καταλύματα στο πλαίσιο της λήψης μέτρων έναντι της πανδημίας του κορονοϊού.

Με βάση λοιπόν τα πρωτόκολλα, κάθε κατάλυμα άνω των 50 δωματίων θα πρέπει να έχει συνεργασία με γιατρό ή δομή υγείας, που ενεργεί βάσει των οδηγιών του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), για τον έλεγχο της νόσου COVID-19, ενώ προβλέπεται και ειδικό πλάνο εκπαίδευσης ενός συντονιστή. Μάλιστα, μεταξύ άλλων, έχει οριστεί ένα σχέδιο διαχείρισης σε περίπτωση ύποπτου κρούσματος.

Υποχρεωτικά θα πραγματοποιούνται rapid tests στο σύνολο του προσωπικού του καταλύματος τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα από επαγγελματία υγείας ή τον γιατρό εργασίας, ο οποίος ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο της COVID-19.

Δωμάτια καραντίνας

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, που υπογράφουν ο αναπληρωτής υπουργός Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, και ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, τα τουριστικά καταλύματα προαιρετικά μπορούν να διαθέτουν δωμάτια καραντίνας τα οποία χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ως χώρος απομόνωσης επιβεβαιωμένων περιστατικών COVID-19, των οποίων η κλινική κατάσταση δεν απαιτεί νοσοκομειακή περίθαλψη.

Κυρώσεις

Οι Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού του υπουργείου Τουρισμού θα είναι υπεύθυνες για την επιβολή προστίμου σε περίπτωση μη τήρησης των πρωτοκόλλων. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ, «στα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που παραβιάζουν τους όρους των ειδικών πρωτοκόλλων υγειονομικού περιεχομένου, επιβάλλεται με αιτιολογημένη πράξη του Προϊσταμένου της οικείας Περιφερειακής Υπηρεσίας Τουρισμού του Υπουργείου Τουρισμού, διοικητικό πρόστιμο χρηματικής κύρωσης ύψους από πεντακόσια (500) ευρώ έως πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ ή και αναστολή λειτουργίας της τουριστικής επιχείρησης για χρονικό διάστημα από δεκαπέντε (15) έως ενενήντα (90) ημέρες».

Πότε απαιτείται επανέκδοση του Health First

Σε περίπτωση αλλαγής ονόματος ή δομής υγείας για καταλύματα άνω των 50 δωματίων, τότε ο ιδιοκτήτης του καταλύματος θα πρέπει να επανεκδώσει το πιστοποιητικό Health First.

Τι ισχύει για τον μπουφέ

Ειδικά για τα εστιατόρια των ξενοδοχείων που διαθέτουν μπουφέ απαιτούνται τα εξής:

  • Παροχή απολυμαντικού στην είσοδο του μπουφέ
  • Τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων
  • Υποχρεωτική τοποθέτηση διαχωριστικού προστατευτικού. Εναλλακτικά δίνεται η δυνατότητα το σερβίρισμα να πραγματοποιείται από τον πελάτη με την παροχή από το προσωπικό γαντιών μιας χρήσεως.
  • Συνιστάται η παράθεση των προϊόντων σε ατομικά σκεύη στον μπουφέ, όπου δεν είναι δυνατό το σερβίρισμα από το προσωπικό.
Διαβάστε ακόμα:  Πρέβεζα: Το εκπληκτικό value for money ξενοδοχείο μπροστά στην παραλία, με υπέροχη θέα και άριστη βαθμολογία – Από τον Τάσο Δούση
δωμάτιο ξενοδοχείου ασφαλή διαμονή απολύμανση χερούλι πόρτας

Ενδιαφέρον έχουν και τα αποτελέσματα μιας έρευνας που είχε γίνει πριν λίγους μήνες σχετικά με το τι ζητούν οι ίδιοι επισκέπτες από το ξενοδοχείο για να έχουν μια ασφαλή διαμονή

Φαίνεται ότι οι ταξιδιώτες θέλουν να δουν κυριολεκτικά τα μέτρα ασφάλειας όταν φτάνουν στο ξενοδοχείο. Σύμφωνα με την έρευνα που έκανε ο ιστότοπος κρατήσεων ξενοδοχείων HotelsByDay, όσοι επισκέπτες επιλέγουν ένα ξενοδοχείο στα ταξίδια εν μέσω κορονοϊού τους δίνουν προτεραιότητα στους σταθμούς υγιεινής χεριών αλλά και στα πακέτα καλωσορίσματος που θέλουν να περιέχουν είδη ασφαλείας όπως απολυμαντικό χεριών και μάσκες.

Στο ανέπαφο check-in ή στις ανέπαφες πληρωμές δεν δίνουν και τόσο μεγάλη σημασία, αφού είναι τελευταία στη λίστα των απαιτήσεων.

Οι προσδοκίες των ταξιδιωτών από τα ξενοδοχεία

  • Το 53% δηλώνει ότι περιμένει σταθμούς απολύμανσης χεριών
  • Το 43% αναμένει ένα πακέτο καλωσορίσματος με είδη υγιεινής
  • Το 50% απαιτεί να φορούν μάσκα προσωπικό και επισκέπτες
  • Το 43% θέλει καθημερινή υπηρεσία καθαριότητας
  • Το 39% check-in και checkout χωρίς επαφή.

Τι είναι το πιο σημαντικό

  • Οι μάσκες για το 43%
  • Οι σταθμοί υγιεινής χεριών για το 38%
  • Ανέπαφο check-in και checkout για το 31%
  • Όρια χωρητικότητας για το 25%
  • Δωμάτιο με παράθυρα που ανοίγουν για κυκλοφορία καθαρού αέρα για το 24%

Ασφαλής διαμονή

Όσοι ρωτήθηκαν εάν ταξίδεψαν και έμειναν σε ξενοδοχείο μέσα στην πανδημία του κορονοϊού, το 35% απάντησε καταφατικά, ενώ το 37% όσων έμειναν σε ξενοδοχείο το έκαναν πέντε ή και περισσότερες φορές.

Σε κλίμακα από 1 έως 10, οι ερωτηθέντες στις αλληλεπιδράσεις με το προσωπικό δίνουν μέση βαθμολογία 7,1. Δίνουν επίσης στην καθαριότητα και την ασφάλεια των κοινόχρηστων χώρων γύρω από το ξενοδοχείο μια μέση βαθμολογία 7,7 και σην καθαριότητα και ασφάλεια του δωματίου που επέλξαν για τη διαμονή τους μια μέση βαθμολογία 7,8.

Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr

- Advertisement -
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ