Ταξίδια ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθήνα Θεσσαλονίκη
- Advertisement -

Ο κορονοϊός είχε αντίκτυπο και στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τα έργα του οποίου δεν ολοκληρώνονται εντός του τρέχοντος έτους, όπως ήταν αρχικώς προγραμματισμένα. Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτή είναι τα πιο γρήγορα ταξίδια Αθήνα – Θεσσαλονίκη με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έρθουν το 2021, και όχι εντός του τρέχοντος έτους.

Οι λόγοι που φαίνεται να καθυστερούν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο να πραγματοποιήσει τα πιο γρήγορα ταξίδια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, λόγω της έξαρσης του κορονοϊού, είναι η ανάταξη της σηματοδότησης στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η οποία είναι απαραίτητη προκειμένου να λειτουργήσει στην πλήρη έκτασή της η ηλεκτροδοτούμενη πλέον σιδηροδρομική γραμμή, αλλά και η μη έλευση των σύγχρονων τρένων που ανακατασκευάζονται και ανακαινίζονται πλήρως στην Ιταλία.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η kathimerini.gr, έγινε δεκτή η αίτηση χορήγησης παράτασης κατά 14 μήνες μεταθέτοντας την ολοκλήρωση για τις αρχές του νέου έτους. Πλέον, νέα προθεσμία «εγκαινίων» ορίστηκε η 26η Ιανουαρίου 2021.

Να υπενθυμίσουμε και τις τροποποιήσεις δρομολογίων που έχει κάνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ λόγω του κορονοϊού.

Νέα εποχή στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις

Το έργο ανάταξης και αναβάθμισης του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης (αλλά και αντικατάστασης 70 αλλαγών τροχιάς), σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, είναι απαραίτητο για να περάσουμε στην επόμενη μέρα του σιδηροδρόμου.

Με την ολοκλήρωσή του, καθώς και με τις εργολαβίες που αφορούν τη λειτουργία του ETCS (European Train Control System) και του ERTMS (European Railway Traffic Management System), από το 2021 πλέον, θα παρέχεται η δυνατότητα στα τρένα να αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες. Επίσης αυξάνεται η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μετακινήσεων, καθώς θα μπορούν να ενεργοποιηθούν ηλεκτρονικά συστήματα που ειδοποιούν τους μηχανοδηγούς για το τι συμβαίνει στην πορεία τους παρέχοντάς τους την ευκαιρία να αντιδρούν έγκαιρα.

Κορονοϊός: Ποιες χώρες μένουν "απρόσβλητες" μέχρι τώρα;

Η ολοκλήρωση και η ενεργοποίηση των έργων σηματοδότησης αποτελούν βασική προϋπόθεση για την επιτάχυνση των συρμών που κινούνται στο δίκτυο του ΟΣΕ. Και αυτό, γιατί η σηματοδότηση (όπως τα φανάρια στην οδική κυκλοφορία) και το ETCS (σύστημα ελέγχου κυκλοφορίας τρένων) διασφαλίζουν την απρόσκοπτη κυκλοφορία των τρένων στο δίκτυο, περιορίζοντας την ανθρώπινη εμπλοκή. Σημειώνεται ότι έτσι μειώνεται σημαντικά η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους, που αποτελεί και μία από τις κυριότερες αιτίες σιδηροδρομικών ατυχημάτων παγκοσμίως. 

Η ηλεκτροκίνηση στο σύνολο του δικτύου μείωσε τη διάρκεια της διαδρομής περίπου στις 4,5 ώρες, ωστόσο ο περαιτέρω περιορισμός του χρόνου του ταξιδιού στις 3 ώρες και 20 λεπτά θα αποτελέσει πραγματικότητα το 2021.

Τα νέα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η παραπάνω καθυστέρηση ευθύνεται και για τη μη έλευση των σύγχρονων, σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τρένων που αναμένεται να εξυπηρετήσουν το σύνολο του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππο Τσαλίδη, τα πρώτα τρένα που θα εμπλουτίσουν τον στόλο της θα αρχίσουν να καταφθάνουν μέσα στο 2020. Ωστόσο τα νεότερα δεδομένα ενδέχεται να καθυστερήσουν ελαφρώς την έλευσή τους. Πρόκειται για τρένα που ανακατασκευάζονται και ανακαινίζονται πλήρως στην Ιταλία, προκειμένου να προσφέρουν ένα σύγχρονο εσωτερικό με κλιματισμό, νέες εργονομικές θέσεις, Wi-Fi, πρίζες, υπηρεσίες εστίασης κ.λπ.

Έρευνα: ο κίνδυνος έκθεσης στον κορονοϊό είναι μικρός κατά τη διάρκεια πτήσης

Εντός του 2022 θα κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα υπερσύγχρονα, υβριδικά τρένα (μέρος μεγάλης παραγγελίας της μητρικής FSI). Πρόκειται για τρένα τα οποία θα μπορούν να κυκλοφορούν σε όλο το εκσυγχρονισμένο δίκτυο, δηλαδή θα χρησιμοποιούν και την ηλεκτροκίνηση και το ντίζελ, όπου αυτή δεν υπάρχει. Πρόκειται για τρένα που «εφαρμόζουν» σε δίκτυα χωρών όπου παρατηρούνται τμήματα χωρίς ηλεκτροδότηση καθώς μετατρέπονται σε ντιζελοκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού. Επίσης, θα είναι εντελώς αθόρυβα όταν εισέρχονται σε κατοικημένες περιοχές χρησιμοποιώντας τις μπαταρίες. Είναι τρένα μεγάλης χωρητικότητας, άνω των 600 θέσεων, με εννέα βαγόνια, θα διαθέτουν όλες τις ανέσεις και θα ενσωματώνουν όλες τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις της παγκόσμιας σιδηροδρομικής βιομηχανίας.

Με πληροφορίες από το kathimerini.gr

Δείτε επίσης στο travelstyle.gr:

- Advertisement -
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ