ξενοδοχείο πετσέτες

Σχέδιο δράσης για την διαχείριση τυχόν κρούσματος, εκπαίδευση προσωπικού και συνεργασία με γιατρό, συστάσεις για το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης είναι μεταξύ των προδιαγραφών που θα ακολουθούν οι τουριστικές επιχειρήσεις λόγω κορωνοϊού στην επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού.

Με κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Υγείας και Τουρισμού από την ερχόμενη εβδομάδα θα τεθούν σε ισχύ τα υγειονομικά πρωτόκολλα των τουριστικών επιχειρήσεων, τα οποία θα πρέπει να εφαρμοστούν από ξενοδόχους και εν γένει οι τουριστικές επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα.

Οι προτεινόμενες ημερομηνίες για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων, είναι, όπως έχει ανακοινωθεί, την 1η Ιουνίου ως προς την επαναλειτουργία των ξενοδοχείων δωδεκάμηνης λειτουργίας και των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων και στις 15 Ιουνίου για την επαναλειτουργία όλων των υπόλοιπων τουριστικών καταλυμάτων.

12 tips για να αποφεύγετε άπατες και να κάνετε οικονομία στο ταξίδι από τον Τάσο Δούση

Με βάση τα υγειονομικά πρωτόκολλα που έχουν αποφασιστεί, μετά από αλλεπάλληλες συσκέψεις με τους επιδημιολόγους του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας είναι προαιρετική η χρήση plexiglass στην υποδοχή, συνιστάται η χρήση ηλεκτρονικών εναλλακτικών για το check in -check out (η διάρκεια των οποίων παρατείνεται) αλλά και για πληρωμές, επίσης συνιστάται η διακριτική παρακολούθηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση από τη διοίκηση.

Στο κομμάτι της εστίασης η λειτουργία εστιατορίου, μπαρ κτλ. θα είναι σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο όπως και η λειτουργία των χώρων αναψυχής για τα παιδιά και οι εξωτερικές πισίνες, ενώ για τις εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές «δεν επιτρέπεται η λειτουργία τους».

Για τις αναχωρήσεις, παρέχεται η δυνατότητα επιλογής μεταξύ 2 πρωτοκόλλων είτε δηλαδή του κανονικού καθαρισμού και αναμονής 24 ωρών πριν το δωμάτιο διατεθεί σε πελάτη ή σχολαστικός καθαρισμός – απολύμανση (πχ με ατμοκαθαριστή) στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου.

Ξενοδοχείο ρεσεψιόν

Σημειωτέον ότι από την πλευρά τους οι ξενοδόχοι έχουν επανειλημμένα επισημάνει ότι θα πρέπει τα πρωτόκολλα να είναι «ρεαλιστικά και βιώσιμα» και να μην καθιστούν απαγορευτικό το κόστος λειτουργίας των καταλυμάτων.

Οι προδιαγραφές για την επαναλειτουργία των τουριστικών καταλυμάτων αφορούν όλα τα καταλύματα ανεξαρτήτως τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, κατάταξης, είδους, διάρκειας λειτουργίας, πλην των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων. Κάθε τουριστικό κατάλυμα θα πρέπει να καταρτίσει Πρωτόκολλο σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Τουρισμού.

Αναλυτικά ως προς τα υγειονομικά πρωτόκολλα των τουριστικών επιχειρήσεων που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Τουρισμού:

Τουριστικά Καταλύματα

Α. Πρωτόκολλο τουριστικών καταλυμάτων
(πλην των οργανωμένων τουριστικών κατασκηνώσεων)

Στα γενικά στοιχεία του πρωτοκόλλου περιλαμβάνεται η ανάπτυξη ενός σχεδίου δράσης από τη διοίκηση/διεύθυνση του τουριστικού καταλύματος και επιμέρους πρωτόκολλα για κάθε τμήμα του καταλύματος και ειδικότερα για την περίπτωση εμφάνισης κρίσης (διαχείριση πιθανού κρούσματος). Η ανάπτυξη του σχεδίου δράσης αφορά σε ξενοδοχεία με δυναμικότητα άνω των 50 δωματίων.

Η ανάπτυξη σχεδίου για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος αφορά σε όλα τα καταλύματα (σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες οδηγίες του ΕΟΔΥ).

Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η πρόληψη εμφάνισης και η αποτελεσματική διαχείριση των ύποπτων κρουσμάτων για τον περιορισμό της επέκτασης στο προσωπικό και τους ενοίκους.

Ποια ξενοδοχεία θα ανοίξουν και πότε. Έλεγχος καθαριότητας από τον Τάσο Δούση

Το σχέδιο δράσης θα συμμορφώνεται με τις συστάσεις του ΕΟΔΥ και θα αναθεωρείται ανάλογα με τις εξελίξεις.

Με το σχέδιο δράσης παρουσιάζεται εγγράφως η λήψη μέτρων πρόληψης και διαχείρισης ύποπτων κρουσμάτων από το τουριστικό κατάλυμα μέσω πρωτοκόλλων. Ειδικότερα, με το σχέδιο δράσης:

• η διεύθυνση του καταλύματος ορίζει συντονιστή για την επίβλεψη της εφαρμογής του και υπευθύνου για κάθε επιμέρους τμήμα αυτού (πχ. F&B, Housekeeping). Η θέση του συντονιστή, ανάλογα με το μέγεθος του καταλύματος, μπορεί να καλύπτεται από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, από υπάρχουσα θέση Γενικού Διευθυντή / Διευθυντή Ποιότητας κ.λπ. ή από νέα θέση στο οργανόγραμμα. Επίσης, μπορεί να ορισθεί σε επίπεδο Ομάδας Διαχείρισης.

• αποτυπώνεται το γεγονός ότι το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο στην τήρηση του πρωτοκόλλου ή των επιμέρους πρωτοκόλλων ανά τμήμα του καταλύματος με αντίστοιχη αναφορά των ατόμων, της διάρκειας και του τρόπου της εκπαίδευσης (πχ. τηλεκπαίδευση, εκπαίδευση από εξωτερικό διαπιστευμένο συνεργάτη κτλ). Συνιστάται η μέθοδος e-learning και κρίνεται απαραίτητη η υποχρεωτική παρακολούθηση όλων των εργαζομένων.

• αποτυπώνεται συνεργασία με ιατρό (αναλυτικά στοιχεία συνεργαζόμενου ιατρού), ο οποίος ενεργεί βάσει των οδηγιών του ΕΟΔΥ για τον έλεγχο του COVID-19 και ειδικότερα είναι εκπαιδευμένος στη λήψη ρινοφαρυγγικού δείγματος για μοριακό έλεγχο από ύποπτο κρούσμα. Παράλληλα, στο πλαίσιο της τηλεϊατρικής έχει τη δυνατότητα παρακολούθησης ύποπτου κρούσματος και στενών επαφών του.

• αποτυπώνεται ενδεχόμενη πιστοποίηση του τουριστικού καταλύματος ως προς τη λήψη μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης της πανδημίας COVID-19 από διαπιστευμένους φορείς πιστοποίησης.

Σχέδιο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος

Ειδικότερα για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος ακολουθείται το σχέδιο αντιμετώπισης ύποπτου κρούσματος του ΕΟΔΥ.

Για τη διασφάλιση της εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος από το κατάλυμα είναι απαραίτητο να οριστεί υπεύθυνος εφαρμογής. Η θέση του συντονιστή, ανάλογα με το μέγεθος του καταλύματος, μπορεί να καλύπτεται από τον ιδιοκτήτη της επιχείρησης, από υπάρχουσα θέση Γενικού Διευθυντή / Διευθυντή Ποιότητας κ.λπ. ή από νέα θέση στο οργανόγραμμα. Επίσης, μπορεί να ορισθεί σε επίπεδο Ομάδας Διαχείρισης.

Ξενοδοχείο Pashan Garh

Σε περίπτωση που το κατάλυμα έχει αναπτύξει σχέδιο δράσης (καταλύματα άνω των 50 δωματίων), ο συντονιστής για την επίβλεψη του σχεδίου δράσης και ο υπεύθυνος εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος δύναται να ταυτίζονται.

Τα καταλύματα έχουν την υποχρέωση κοινοποίησης στοιχείων επικοινωνίας στην αρμόδια υπηρεσία του Υπ. Υγείας /ΕΟΔΥ:

α) του υπευθύνου εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος,
β)του ιατρού που συνεργάζονται ή του παρόχου υπηρεσιών δευτεροβάθμιας φροντίδας υγείας.

Προσωπικό καταλύματος

• Υπεύθυνη δήλωση κάθε μέλους του προσωπικού ότι έχει ενημερωθεί για τα πρωτόκολλα υγιεινής και διαχείρισης κρουσμάτων COVID-19 που αφορούν στο πεδίο αρμοδιοτήτων του. Πλάνο εκπαίδευσης (με τηλεκπαίδευση στο κινητό ή το tablet) έως 15 Ιουλίου ενός ατόμου ανά υπηρεσία (επιμέρους πρωτόκολλο) του καταλύματος, το οποίο θα αναλάβει εν συνεχεία την εκπαίδευση και του λοιπού προσωπικού.

Η εκπαίδευση σχετίζεται κατ’ ελάχιστον με τα εξής:

  • Τις πηγές και τους τρόπους μετάδοσης του ιού
  • Διαδικασίες ενημέρωσης των αρμοδίων του ξενοδοχείου και των ίδιων των πελατών
  • Συμπεριφορά και ενέργειες σε περίπτωσης ασθένειας από το προσωπικό
  • Μεθόδους και πρακτικές καθαρισμών και απολύμανσης των εντοπισμένων σημείων με βάση την επικινδυνότητα και την πιθανότητα μετάδοσης της ασθένειας
  • Μεθόδους και επικοινωνιακή προσέγγιση των επισκεπτών
  • Τήρηση των βασικών μέτρων αποφυγής μετάδοσης του ιού αναφορικά με επιμελή και τακτικό πλύσιμο χεριών, αποφυγή χειραψιών, τήρηση αποστάσεων, αποφυγή επαφής των χεριών με τα μάτια, μύτη και στόμα και υγιεινή της αναπνοής
  • Διατήρηση αρχείων εκπαίδευσης και τεκμηρίωσης της πρόσληψης για κάθε εργαζόμενο

• Κάθε μέλος του προσωπικού πρέπει να συμμορφώνεται αυστηρά με τα βασικά προστατευτικά μέτρα κατά του COVID-19: τήρηση υγιεινής χεριών, σωματικών αποστάσεων (physical distancing) από τους πελάτες και το λοιπό προσωπικό, σε όλους τους χώρους εργασίας, τους χώρους του ξενοδοχείου και τους χώρους ανάπαυσης, αποφυγή αγγίγματος προσώπου και γενικά προσωπική και αναπνευστική υγιεινή.

• Το τουριστικό κατάλυμα οφείλει να χορηγεί σε κάθε μέλος του προσωπικού επαρκή Μέσα Ατομικής Προστασίας και να εξασφαλίζει τη συνεχή επάρκεια των αποθεμάτων.

• Συνιστάται στο προσωπικό να μείνει στο σπίτι και να ζητήσει ιατρική βοήθεια αν παρουσιάζει συμπτώματα σχετικά με την ασθένεια, ειδοποιώντας τον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος.

Καθαριότητα ξενοδοχείου, καμαριέρα

• Πρέπει να αποκλείεται από την εργασία άτομο με συμπτώματα και να επανέρχεται στην εργασία εάν η εργαστηριακή εξέταση είναι αρνητική.

• Συνιστάται στο προσωπικό που διαμένει στο κατάλυμα να παραχωρούνται δίκλινα δωμάτια. Εάν μέλος του προσωπικού ανήκει σε ευπαθή ομάδα, συνιστάται να παραχωρούνται μονόκλινα.

• Συνιστάται το προσωπικό να θερμομετριέται κάθε πρωί στο πλαίσιο ατομικής ευθύνης. Ενδελεχής έλεγχος του προσωπικού μπορεί να ακολουθήσει συναρτήσει της επιδημιολογικής εικόνας της τοπικής κοινότητας / περιοχής.

• Αν κάποιο μέλος του προσωπικού έρθει σε επαφή με κρούσμα οφείλει να το δηλώσει άμεσα στον υγειονομικό υπεύθυνο του καταλύματος και να απομακρυνθεί από την εργασία.

Δυο ξενοδοχεία που έχουν ξετρελάνει την Booking και τον Τάσο Δούση

Αρχείο καταλύματος και βιβλίο συμβάντων

Για τους σκοπούς δράσεων προστασίας της δημόσιας υγείας, η διεύθυνση του καταλύματος οφείλει να τηρεί αρχείο των μελών προσωπικού και όλων των ατόμων που διέμειναν στο ξενοδοχείο -όνομα, εθνικότητα, ημερομηνία άφιξης και αναχώρησης, στοιχεία επικοινωνίας (διεύθυνση, τηλέφωνο, e-mail)-, ώστε να καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τις στενές επαφές τυχόν κρούσματος COVID-19, που ενδέχεται να ταυτοποιηθεί εκ των υστέρων.

Να δίδεται προσοχή στο Γενικό Κανονισμό περί Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) και να έχουν ενημερωθεί όλοι οι επισκέπτες ότι τηρείται αρχείο για λόγους προστασίας δημόσιας υγείας.

Είναι απαραίτητη η καταγραφή και ενημέρωση του βιβλίου υπηρεσίας και συμβάντων.

Επικοινωνία

• Το κατάλυμα πρέπει να κοινοποιεί τα μέτρα και τις απαιτήσεις του Προγράμματος Δράσης σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς φορείς/συνεργάτες (υπαλλήλους, ενοικιαστές, εργολάβους, προμηθευτές, επισκέπτες και το ευρύ κοινό) και ενδιαφερόμενα μέρη.

• Συνιστάται η ενημέρωση της ιστοσελίδας του τουριστικού καταλύματος με ειδική ενότητα COVID-19, στην οποία θα αναρτά τα μέτρα και την νέα πολιτική του καταλύματος περί λήψης αυξημένων μέτρων υγιεινής, αλλαγές σε ωράρια λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων, τροποποίηση διάρκειας check-in/check-out.

Αντίστοιχα, μπορεί να ακολουθήσει ενημέρωση με τα διαθέσιμα μέσα εντός του καταλύματος (π.χ. σε τηλεοράσεις κοινόχρηστων χώρων, σε τηλεοράσεις δωματίων, σήμανση προ της εισόδου στους επιμέρους κοινόχρηστους χώρους και έντυπη ενημέρωση στην υποδοχή).

Υπηρεσίες καταλυμάτων

Υπηρεσία υποδοχής (reception desk/concierge)

• Συνιστάται η αποφυγή τοποθέτησης σε θέσεις υποδοχής ατόμων που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού.

• Όταν ζητείται, να υπάρχει δυνατότητα: α) ενημέρωσης επισκεπτών για την πολιτική του καταλύματος και τα μέτρα που έχει λάβει για την αντιμετώπιση τυχόν περιστατικών, β) παροχής χρήσιμων πληροφοριών για παρόχους υγείας, δημόσια και ιδιωτικά νοσοκομεία, νοσοκομεία αναφοράς για COVID-19, φαρμακεία κτλ στην περιοχή και γ) παροχής Μέσων Ατομικής Προστασίας.

ρεσεψιόν ξενοδοχείου

• Συνιστάται η παροχή ενημερωτικών φυλλαδίων βασικών υγειονομικών οδηγιών μεταφρασμένων σε αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά. Συμπληρωματικά, η παροχή των οδηγιών αυτών μέσω ανάπτυξης εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα.

• Ειδικός εξοπλισμός (medical kit) για την περίπτωση εμφάνισης περιστατικού, όπως γάντια και μάσκες μιας χρήσης, αντισηπτικά, καθαριστικά μαντηλάκια, ποδιά, μακρυμάνικη ρόμπα, θερμόμετρο laser.

• Το προσωπικό πρέπει να μπορεί να αναγνωρίζει συμπτώματα πελατών και να το αναφέρει αμελλητί στον υγειονομικό υπεύθυνο.

• Προαιρετική χρήση plexiglass στην υποδοχή (τοποθέτηση πολυκαρβονικού υλικού)

• Στην υποδοχή (reception desk) πρέπει να υπάρχει αντισηπτικό για χρήση από τον πελάτη (σταθερές ή μη συσκευές)

Κοινωνικός τουρισμός 2020 : Τι αλλάζει & ποιοι είναι οι δικαιούχοι

• Συνιστάται η τακτική απολύμανση των επιφανειών της υποδοχής (reception desk)

• Για τη διατήρηση αποστάσεων το κατάλυμα εφαρμόζει κατάλληλη διαμόρφωση της υποδοχής (reception desk), προσθήκη επιδαπέδιας σήμανσης σε απόσταση δύο μέτρων όπου θα στέκεται ο πελάτης /κατάλληλη σήμανση αποστάσεων στο χώρο αναμονής, κατάλληλη διάταξη των επίπλων και ορθή διαχείριση της ουράς με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής.

• Αποφυγή συνωστισμού κατά το check-in/check-out – τήρηση αποστάσεων

• Συνιστάται η χρήση ηλεκτρονικών εναλλακτικών για το check in-check out (πχ mobileconcierge, χρήση tablets που μπορούν να απολυμανθούν μετά από κάθε χρήση).

• Εξέταση δυνατότητας check-in σε υπαίθριο χώρο

• Συνιστάται η ηλεκτρονική πληρωμή των δαπανών διαμονής (αποδοχή μετρητών σε εξαιρετικές περιπτώσεις), η ηλεκτρονική αποστολή λογαριασμών, τιμολογίων και αποδείξεων.

• Απολύμανση των key cards –τοποθέτησή τους σε ειδικό δοχείο προς απολύμανση.

• Διεύρυνση διάρκειας check-out και check-in μεταξύ των διαμονών (check out μέχρι τις 11.00 πμ και check in από τις 3.00 μμ). Η μεταβολή αυτή της χρονικής διάρκειας που μεσολαβεί μεταξύ κάθε check in και check out είναι υποχρεωτική για να διασφαλίζεται ότι μεταξύ διαφορετικών πελατών το δωμάτιο καθαρίζεται και απολυμαίνεται επιμελώς, καθώς και ότι ακολουθείται επαρκής φυσικός αερισμός του χώρου.

• Απαγόρευση εισόδου στα δωμάτια σε μη διαμένοντες

Υπηρεσίες ορόφου (καθαριότητα, απολύμανση, housekeeping), δωματίων και κοινόχρηστων χώρων

• Πρόγραμμα καθαρισμού και απολύμανσης (βλ. σχετικές Οδηγίες ΕΟΔΥ)

• Ειδικές Οδηγίες για καθαρισμό στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος (βλ. σχετικές Οδηγίες ΕΟΔΥ).

• Ενίσχυση υπηρεσιών υγιεινής σε όλους τους κοινόχρηστους χώρους και ειδικότερα σε αντικείμενα «υψηλού κινδύνου» (πχ. πόμολα, κομβία ανελκυστήρων)

• Σχολαστικό καθάρισμα και πολύ καλός αερισμός δωματίου κατά τις ώρες που μεσολαβούν μεταξύ διαμονών.

• Έλεγχος καλής λειτουργίας πλυντηρίων πιάτων και ρούχων (ως προς τη χρησιμοποιούμενη θερμοκρασία και τη δοσολογία απορρυπαντικών)

• Επαρκής εξοπλισμός προσωπικού (γάντια, μάσκες, ρόμπα, κλειστά παπούτσια)

• Το προσωπικό καθαριότητας συνιστάται να χρησιμοποιεί απλή χειρουργική μάσκα (σε περίπτωση μη διαθεσιμότητας χειρουργικής μάσκας, συστήνεται η χρήση πάνινης), γάντια και αδιάβροχη ρόμπα μιας χρήσης. Για όσο χρόνο εργάζεται, το προσωπικό καθαριότητας δεν πρέπει να αγγίζει με τα χέρια του το στόμα, τη μύτη ή τα μάτια του, να καπνίζει ή να τρώει.

• Μετά την αφαίρεση των γαντιών είναι απαραίτητο το καλό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι. Τονίζεται ότι η χρήση γαντιών δεν υποκαθιστά το πλύσιμο των χεριών, το οποίο και αποτελεί το σημαντικότερο μέσο πρόληψης

• Διακριτική παρακολούθηση πελατών με συμπτώματα για διαχείριση από τη διοίκηση

• Μη συχνός καθαρισμός δωματίου κατά τη διάρκεια της διαμονής (αποφυγή επαφής εργαζομένων καθαριότητας με πιθανό κρούσμα και περαιτέρω μετάδοση).

• Κατάργηση καθημερινής αλλαγής ιματισμού και πετσετών, της βραδινής ετοιμασίας παρά μόνο κατόπιν αιτήματος του πελάτη.

Για τις αναχωρήσεις, δυνατότητα επιλογής μεταξύ 2 πρωτοκόλλων:

  • κανονικός καθαρισμός και αναμονή 24 ωρών πριν το δωμάτιο διατεθεί σε πελάτη ή
  • σχολαστικός καθαρισμός – απολύμανση (πχ με ατμοκαθαριστή) στις επίμαχες επιφάνειες δωματίου και μπάνιου.
  • Συνιστάται η απομάκρυνση διακοσμητικών αντικειμένων (μαξιλαριών, κλινοσκεπασμάτων)
  • Συνιστάται η απομάκρυνση κοινόχρηστων αντικειμένων πολλαπλής χρήσης όπως μενού, περιοδικά, κλπ.
  • • Τοποθέτηση καλύμματος μιας χρήσης στα χειριστήρια της τηλεόρασης και του κλιματιστικού
  • • Οι υφασμάτινες επιφάνειες (πχ ταπετσαρίες επίπλων) πρέπει να καθαρίζονται με συσκευή ατμού (θερμοκρασία> 70°).
  • • Άνοιγμα θυρών και παραθύρων για φυσικό αερισμό του χώρου καθημερινά.
  • • Συνιστάται σήμανση με στόχο την πληροφόρηση του πελάτη για το πότε και πώς καθαρίστηκε το δωμάτιο.
  • • Συνιστάται η τοποθέτηση ατομικών αντισηπτικών υγρών σε κάθε δωμάτιο ή συσκευής αντισηψίας

Λινοθήκη- πλυντήρια

• Αυστηρή τήρηση των κανόνων υγιεινής από το προσωπικό που ασχολείται με τη διαλογή ακάθαρτων λινών με χρήση των ενδεδειγμένων ΜΑΠ (ειδικής ποδιάς μιας χρήσης πάνω από τη στολή, γαντιών και μάσκας)

• Τα χρησιμοποιημένα υφάσματα, τα κλινοσκεπάσματα και πετσέτες πρέπει να τοποθετούνται σε ειδικές, κλειστές, επισημασμένες σακούλες ή σάκους, προκειμένου να μεταφερθούν στους χώρους πλυντηρίων.

• Προσεκτικός διαχωρισμός (σήμανση) περιοχών ακάθαρτων και καθαρών λινών

• Τα καρότσια για την μεταφορά των κλειστών σάκων με τα λινά θα πρέπει να απολυμαίνονται μετά από κάθε χρήση.

• Πρέπει να δίνονται οδηγίες για το πλύσιμο τους σε ζεστούς κύκλους (70oC ή περισσότερο) με τα συνήθη απορρυπαντικά.

• Σε περίπτωση που η υπηρεσία καθαρισμού του ιματισμού παρέχεται από εξωτερικό συνεργάτη θα πρέπει να ελέγχεται ότι τηρούνται όλα τα απαιτούμενα μέτρα και ότι παραδίδονται με τον κατάλληλο τρόπο

• Κατά την αποθήκευση των καθαρών ειδών ιματισμού θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα για τη διατήρηση αυτών σε καλή και καθαρή κατάσταση. Το ίδιο ισχύει και για τη μεταφορά του ιματισμού στους χώρους χρήσης (δωμάτια, εστιατόρια κ.λπ.)

Υπηρεσίες εστίασης (τραπεζαρίες/χώροι κοινού), παρασκευαστήρια

Σε αυτά περιλαμβάνονται τα εστιατόρια a la carte, τα εστιατόρια με μπουφέ/αίθουσες πρωινού, τα μπαρ σε ανοιχτούς και κλειστούς χώρους.

Πρωινό

Παρασκευαστήρια/κουζίνα:

• Τήρηση HACCP

• Παραλαβή εμπορευμάτων από συγκεκριμένο προσωπικό και πάντα φορώντας γάντια και μάσκα.

• Ιδιαίτερη μέριμνα θα πρέπει να λαμβάνεται για την τήρηση των αποστάσεων μεταξύ των εργαζομένων στην κουζίνα σύμφωνα με τις απαιτήσεις των υγειονομικών αρχών, όπως αυτές ισχύουν κάθε φορά.

• Δεν επιτρέπεται η είσοδος στο χώρο της κουζίνας για τους μη έχοντες εργασία. Σε περίπτωση που αυτό δεν μπορεί να αποφευχθεί, θα πρέπει να παρέχονται στον επισκέπτη κατάλληλα μέσα ατομικής προστασίας, που θα υπάρχουν διαθέσιμα στην είσοδο της κουζίνας.

Στην εστίαση, προβλέπεται η λειτουργία του εστιατορίου, μπαρ κτλ. σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Χώροι αναψυχής για παιδιά

Λειτουργία χώρων αναψυχής για παιδιά σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Πόσιμο νερό -Δίκτυο ύδρευσης/αποχέτευσης

• Τα καταλύματα θα πρέπει να συμμορφώνονται με την εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας «Προστασία της Δημόσιας Υγείας από τον κορωνοϊό SARS-COV-2 στα συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης»
• Στην περίπτωση που τα τουριστικά καταλύματα παρέμειναν εκτός λειτουργίας για πάνω από ένα μήνα, κατά την επαναλειτουργία τους πρέπει να ακολουθηθούν τα βήματα που περιγράφονται στην οδηγία: «ESGLI Guidance for managing Legionella in building water systems during the COVID-19 pandemic».

Δίκτυο αποχέτευσης

• Συνιστάται η χρήση τυπικών και καλά αεριζόμενων σωληνώσεων, όπως φρεάτια με οσμοπαγίδες και βαλβίδες αντεπιστροφής σε κρουνούς και ψεκαστήρες.
• Οι οσμοπαγίδες (σιφώνια) θα πρέπει να λειτουργούν σωστά και συνεχώς. Θα πρέπει δηλαδή να έχουν πάντα νερό μέσα.

Σε περίπτωση που δεν χρησιμοποιείται ο χώρος για μεγάλο διάστημα θα πρέπει να προστίθεται νερό είτε προσθέτοντας το απευθείας στην οσμοπαγίδες είτε ανοίγοντας/λειτουργώντας τις συνδεδεμένες συσκευές. Αυτό θα πρέπει να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα ανάλογα με το πόσο γρήγορα εξατμίζεται το νερό από τις οσμοπαγίδες (π.χ. ανά 3 βδομάδες).

Κολυμβητικές δεξαμενές, δεξαμενές υδρομάλαξης/υδροθεραπείας & άλλες εγκαταστάσεις υδάτων αναψυχής

Λειτουργία σύμφωνα με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

• Εσωτερικές κολυμβητικές δεξαμενές: Δεν επιτρέπεται η λειτουργία των εσωτερικών κολυμβητικών δεξαμενών

• Χλωρίωση: σωστή λειτουργία και συντήρηση συστημάτων χλωρίωσης σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (βλ. ΥΑ Γ1/443/1973 όπως τροποποιήθηκε από την Γ4/1150/76 και την ΔΥΓ2/80825/05 και εγκύκλιο για την «Πρόληψη της νόσου των λεγεωναρίων»). Συστήνεται, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΠΟΥ (Guidelines for safe recreational water environments – Volume 2 – Swimming pools and similar environments), η τιμή του υπολειμματικού χλωρίου στο νερό της δεξαμενής να είναι 1-3 mg/L για τις κολυμβητικές δεξαμενές και έως 5 mg/L για τις δεξαμενές υδρομάλαξης.

Χειρωνακτικός έλεγχος (ή χρήση αναλυτή αλογόνου με καταγραφικό χαρτιού) επιπέδων χλωρίου κάθε 4 ώρες για τις κολυμβητικές δεξαμενές και κάθε μία ώρα για τις δεξαμενές υδρομάλαξης και τήρηση αρχείο καταγραφής, εκτός αν υπάρχει αυτόματος αναλυτής αλογόνου και σύστημα παρακολούθησης με σύστημα ειδοποίησης όταν οι τιμές των παραμέτρων είναι εκτός ορίων.

• Ρύθμηση του pH: οι τιμές του pH στο νερό των εγκαταστάσεων υδάτων αναψυχής, θα πρέπει να διατηρούνται στα όρια που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία (βλ. ΥΑ Γ1/443/1973 όπως τροποποιήθηκε από την Γ4/1150/76 και την ΔΥΓ2/80825/05).

Τακτική μέτρηση και τήρηση αρχείων καταγραφής pH ανά οκτώ ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των κολυμβητικών δεξαμενών και τουλάχιστον ανά δύο ώρες κατά τη διάρκεια λειτουργίας των δεξαμενών υδρομάλαξης και υδροθεραπείας, εφόσον δεν υπάρχει αυτόματο σύστημα καταγραφής.

• Καθαρισμός και απολύμανση: τήρηση κανόνων καθαρισμού εγκαταστάσεων υδάτων αναψυχής, τακτικός καθαρισμός και απολύμανση σύμφωνα με τις οδηγίες ΕΟΔΥ «Προτεινόμενες διαδικασίες για τον καθαρισμό και απολύμανση χώρων φιλοξενίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19».

• Καταιωνιστήρες: οι καταιωνιστήρες (ντους) που εξυπηρετούν τις εγκαταστάσεις υδάτων αναψυχής συνιστάται να διαχωρίζονται με αδιαφανές διαχωριστικό έτσι ώστε να καθίσταται δυνατό το αποτελεσματικό λούσιμο των κολυμβητών πριν να εισέλθουν στη κολυμβητική δεξαμενή.

Ισχυρή σύσταση και έμφαση στην ενημέρωση των πελατών με σχετική σήμανση για χρήση των καταιωνιστήρων πριν και μετά τη χρήση της κολυμβητικής δεξαμενής. Συνιστάται να παρέχονται από το κατάλυμα τα απαραίτητα (π.χ. σαπούνι, αφρόλουτρο, κτλ.), καθώς επίσης και υγρό αντισηπτικό κατά την είσοδο στους καταιωνιστήρες.

5 ιδιοκτήτες ξενοδοχείων στα Χανιά απαντούν αν θα ανοίξουν φέτος -Αγωνία για τα υγειονομικά πρωτόκολλα

Η σημερινή μέρα ωστόσο είναι ιδιαίτερα κρίσιμη καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει τις συστάσεις της για τη διάσωση της θερινής τουριστικής περιόδου, που πλήττεται σοβαρά από την πανδημία ενθαρρύνοντας τα ευρωπαϊκά κράτη να ανοίξουν εκ νέου σταδιακά τα εσωτερικά σύνορα.

Σύμφωνα με το έγγραφο, αντίγραφο του οποίου έχει στην κατοχή του το Γαλλικό Πρακτορείο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμένει ότι αυτό το άνοιγμα πρέπει να γίνει με «συντονισμένη» «όσο το δυνατόν πιο αρμονική» και «χωρίς διακρίσεις» μέθοδο.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αναζητά τη χρυσή τομή ανάμεσα στην επανεκκίνηση του τουρισμού και της εστίασης, ενώ αναμένονται και τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα χρειαστεί να εφαρμόσουν τα ξενοδοχεία. Ωστόσο το καίριο ερώτημα είναι το εξής: Ακόμα κι όταν επιτραπεί η λειτουργία των ξενοδοχείων, θα τα ανοίξουν τελικά οι ξενοδόχοι;

Υπάρχουν πανελλαδικά εκπεφρασμένες εκτιμήσεις στελεχών του κλάδου που υποστηρίζουν ότι με τη συρρίκνωση της σεζόν, τη ρευστότητα της κατάστασης και το πλαίσιο περιορισμών μέσα στο οποίο θα λειτουργήσουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ένα μεγάλο μέρος των ξενοδόχων ενδέχεται να αποφασίσει να κρατήσει τα ξενοδοχεία του κλειστά, γιατί  το αντίθετο θα τους επιφέρει μεγαλύτερη οικονομική ζημιά.

Εύλογα, τις τελευταίες ημέρες το ίδιο ερώτημα πλανάται πάνω και από τα Χανιά. Σε αυτό κλήθηκαν να απαντήσουν 5 ιδιοκτήτες μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων και ομίλων των Χανίων και ένα γενικός διευθυντής, οι οποίοι μιλώντας στο Flashnews.gr. μεταφέρουν τη δική τους εκτίμηση για τα πράγματα όπως διαμορφώνονται.

Κυριάκος Κώτσογλου, Γενικός Διευθυντής Ξενοδοχειακού Ομίλου Caldera Ε. Κρομμυδάκης 

«Στο ερώτημα θα ανοίξουμε ή δεν θα ανοίξουμε, μπορώ να εκφράσω μόνο την εκτίμησή μου, η οποία δεν θα μπορούσε παρά να κινείται προς τη θετική πλευρά, ότι εν τέλει θα ανοίξουμε προσδιορίζοντας τον χρόνο που θα γίνει αυτό περίπου στα τέλη Ιουλίου ή αρχές Αυγούστου.

Για να οριστικοποιηθεί όμως μια τέτοια απόφαση, πρέπει να οριστικοποιηθούν πρώτα άλλα πράγματα. Το πρώτο είναι τα πρωτόκολλα και το βάρος που θα επιφέρουν. Την Πέμπτη, θα ενημερωθούμε από τον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, σε κλειστή συνάντηση των 13 περιφερειακών, για τα πρωτόκολλα τα οποία θα αξιολογήσουμε τι κόστος θα επιφέρουν.

Shangri La Hotel

Δεύτερον θα πρέπει να δούμε ξεκάθαρα τι θα γίνει με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Αν δεν ασφαλίζει κανείς, κανέναν και πρέπει ο ξενοδόχος να πάρει την ευθύνη του να ασφαλίσει τον κόσμο και να είναι υπεύθυνος αυτός για να τρέχει στα ευρωπαϊκά δικαστήρια με οποιοδήποτε κρούσμα, έχουμε κάνει βήματα πίσω.

Επίσης, θα πρέπει να δούμε οι tour operator με τι όρους θα παίξουν και τι θα μας προτείνουν για να καταλήξουμε στο τέλος αν βγαίνει η σπαζοκεφαλιά με τα νούμερα. Εν κατακλείδι το 95% των ξενοδόχων, σας βεβαιώνω, έχει στο μυαλό του, τους εργαζόμενους.

Αν δηλαδή, ο κάθε tour operator, για παράδειγμα η TUI, μας εξασφαλίσει την πληρότητα που θα φέρει το έσοδο για να καλύψουμε τη λειτουργία, τη μισθοδοσία και τις προκαταβολές που πρέπει να δώσουμε, τότε θα ανοίξουμε τα ξενοδοχεία.  Αν η Tui και ο κάθε  tour operator δε δεσμευτεί σε αυτό, τότε είναι πολύ πιθανό η πρώτη θετική άποψη που σας εξέφρασα για τη λειτουργία των ξενοδοχείων, να αντιστραφεί.

Αν τα κόστη δεν καλυφθούν, πολύ δύσκολα θα βρείτε άνθρωπο να ανοίξει, γιατί για να ανοίξει θα πρέπει να “μπει μέσα”. Θα υπάρξει αύξηση του λειτουργικού κόστους από τα πρωτόκολλα όπως θα υπάρξει και αύξηση του κόστους από τις επενδύσεις που θα γίνουν για την προφύλαξη από τον κορονοϊό. Εάν αυτό καταστεί ένα από τα βαρίδια που θα κάνουν την εξίσωση αρνητική δεν θα ανοίξουμε. 

Κάθε χρονιά εμείς σκεφτόμαστε το ποσοστό κέρδους που θα έχουμε και τι θα μπορέσουμε από την κερδοφορία να το διοχετεύσουμε στις υποχρεώσεις μας. Φέτος δεν το σκεφτόμαστε αυτό. Φέτος λέμε ας πάμε ίσα βάρκα ίσα νερά, ας μην βγάλουμε ούτε ευρώ αρκεί να μπορέσουμε να πληρώσουμε μισθοδοσίες, τη λειτουργία και τις προκαταβολές που θα ζητήσουν οι tour operator. Δεν μας ενδιαφέρει το κέρδος φέτος, θέλουμε να μείνουμε ανοιχτοί για να δουλέψουν οι εργαζόμενοι και για να είμαστε στον τουριστικό χάρτη και του χρόνου. 

Glamping δηλαδή σκηνές πολυτελείας.Το καλύτερο το βρήκαμε μόλις 2 ώρες από την Αθήνα

Γι αυτό πρέπει να δώσουν στον ξενοδόχο που θα ανοίξει, την προοπτική να πληρώσει το προσωπικό του. Μετά εμείς θα πρέπει να σκεφτούμε αν θα ανοίξουμε για παράδειγμα ένα ή ενάμιση ξενοδοχείο και πώς σε αυτόν τον λίγο χρόνο θα βάλουμε να δουλέψουν οι υπάλληλοι και των τεσσάρων ξενοδοχείων για να βγάλουν κάτι όλοι και να μπορέσουν να συντηρηθούν λίγο. Θα κάνει ο ένας δυο μήνες, θα κάνει και ο άλλος δυο μήνες, γιατί εδώ πρέπει να ζήσουμε, όχι να φάει ο ένας τον άλλο».

Μανούσος Καπάκης, Ιδιοκτήτης Porto Platanias Hotels & Resorts

«Σαν όμιλος τριών ξενοδοχείων έχουμε αποφασίσει να ανοίξουμε λόγω των υποχρεώσεων που έχουμε στους tour operator και κυρίως λόγω των εργαζομένων που καταλαβαίνουμε ότι πρέπει να δουλέψουν. Έτσι ακόμα και αν το λειτουργικό κόστος είναι πολύ υψηλό έχουμε αποφασίσει να λειτουργήσουμε.

Περιμένουμε να δούμε τα πρωτόκολλα που θα κληθούμε να εφαρμόσουμε και επίσης να δούμε πώς μπορούμε να καλυφτούμε ως προς το θέμα του προσωπικού. Όλα εξαρτώνται από το τι θα αποφασίσει η κυβέρνηση στο θέμα των πρωτοκόλλων, οι tour operator και οι αεροπορικές εταιρείες.

Το κόστος λειτουργίας σίγουρα θα είναι μεγαλύτερο λόγω των αυξημένων απαιτήσεων που θα έχει το υγειονομικό πρωτόκολλο. Υποθέτω ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να βοηθήσει ως προς την επιδότηση εργασίας ή των ασφαλιστικών εισφορών ούτως ώστε να μειωθούν τα έξοδα.

Ως προς τους tour operator σίγουρα οι προτάσεις τους κινούνται στο να χαμηλώσουν τις τιμές, κάτι που προς το παρόν θεωρώ ότι είναι νωρίς να συζητάμε. Θα είναι ωστόσο δύσκολο να αντεπεξέλθουν οι ξενοδόχοι αν αυξηθεί το κόστος λειτουργίας και ταυτόχρονα μειωθούν οι τιμές. Μέχρι στιγμής, σαν όμιλος δεν έχουμε δεχτεί προτάσεις από συνεργάτες για μείωση τιμών.

Το μόνο που βλέπουμε είναι ότι οι κρατήσεις αυτή τη στιγμή έχουν παγώσει τελείως. Πιστεύω ότι αυτό είναι δικαιολογημένο επειδή ο επισκέπτης δεν είναι ενημερωμένος ακόμα για τον τρόπο με τον οποίο θα ταξιδέψει και θα κάνει διακοπές. Οπότε δε λαμβάνουμε υπ’ όψιν τις κρατήσεις τώρα. Θα περιμένουμε, μετά την ανακοίνωση των πρωτοκόλλων από τα κράτη, να δούμε τι θα αποφασίσουν και οι πελάτες».

Αθηνά Χανιωτάκη, Διευθύνουσα Σύμβουλος Ομίλου Avra Collection

«Το Avra city που είναι 12μηνης λειτουργίας θα ανοίξει κανονικά την 1η Ιουνίου και σε πρώτη φάση πιστεύουμε ότι οι πρώτοι πελάτες θα έρθουν για επαγγελματικούς σκοπούς. Τώρα ως προς τα υπόλοιπα ξενοδοχεία μας, δεν τίθεται θέμα αν μας συμφέρει ή όχι να ανοίξουμε γιατί αυτή τη στιγμή το ένα και μοναδικό θέμα που μας καίει είναι το κομμάτι των πτήσεων.

Αν δηλαδή δεν ξεκαθαριστεί το θέμα των πτήσεων, ποιος θα ανοίξει; Εάν έρθει έστω και ένα τσάρτερ στα Χανιά φυσικά και θα ανοίξω και θεωρώ ότι αυτό οφείλουμε να κάνουμε όλοι.

Shangri La hotel δωμάτιο

Πρέπει να ανοίξουμε όλοι με την προϋπόθεση ότι θα ανοίξουν τα σύνορα και θα αρχίσουν κανονικά οι πτήσεις. Αλλά αν θέλετε τη γνώμη μου είμαι απαισιόδοξη ως προς αυτό. Θεωρώ ότι δεν έχει γίνει ακόμα τίποτα σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ό,τι έχουμε ακούσει είναι μόνο προτάσεις, τίποτα άλλο.

Αρχικά η Ελλάδα προσδοκούσε να υπάρξει μια ευρωπαϊκή συμφωνία που θα δεσμεύει όλες τις χώρες. Τώρα πια την έχουμε αφήσει αυτή την προοπτική στην άκρη γιατί βλέπουμε ότι είναι κάτι που καθυστερεί  πάρα πολύ. Πλέον γίνεται μια προσπάθεια για διμερείς διακρατικές συμφωνίες με χώρες όπως η Κύπρος και το Ισραήλ. Από εκεί θα ξεκινήσουμε αλλά ακόμα και αυτή η διαδικασία θέλει πολύ δουλειά.  

Εκτιμώ ότι σε λιγότερο από 20 με 30 μέρες από σήμερα, δε θα έχει οριστικοποιηθεί κάτι. Θεωρώ ότι ο Ιούλιος είναι μεγάλο ερωτηματικό για τη λειτουργία των ξενοδοχείων και μάλλον πάμε για τον Αύγουστο ή τουλάχιστον από τα μέσα Ιουλίου και μετά».  

Χρήστος Καραβαράκης, Managing Director στον Όμιλο Smile Hotels

«Κανείς δεν έχει επίσημη ενημέρωση μέχρι στιγμής για το πρωτόκολλο λειτουργίας που θα εφαρμοστεί, υπάρχουν πληροφορίες μέχρι στιγμές για το τι μπορεί να περιλαμβάνει, αλλά επειδή είναι πληροφορίες και όχι κάτι επίσημο, δεν μπορώ να το αξιολογήσω.

Προσοχή: Οδηγίες από την Skyskanner για διακοπές με φίλους χωρίς άγχος

Παρόλα αυτά, θα κάνουμε τα πάντα για να ανοίξουμε, να δουλέψει το προσωπικό και να κινηθεί ξανά η αγορά. Θα εξαντλήσουμε κάθε προσπάθεια, αλλά θα πρέπει να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση και οι όποιες αποφάσεις ληφθούν κεντρικά. Θεωρώ ότι θα βρουν κάποιες λύσεις γιατί είναι παγκόσμιο το φαινόμενο, δεν μπορούν να αφήσουν την παγκόσμια οικονομία να καταρρεύσει.

Το ότι θα ασκήσουν πίεση οι tour operator είναι αναμενόμενο. Ελπίζω όμως στην επικράτηση των καλών σχέσεων μεταξύ του επιχειρηματικού κόσμου με τις ξένες αγορές, ώστε να συμπορευθούμε με γνώμονα το κοινό όφελος.»

Γιώργος Νικάκης, Γενικός Διευθυντής Thalassa Beach Resort

«Το πρωτόκολλο λειτουργίας δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα επομένως δεν μπορούμε να κάνουμε κάποια εκτίμηση. Πέρα όμως από το υγειονομικό πρωτόκολλο που θα αποφασίσει η κυβέρνηση, θα προκύψει για  τον κάθε μεγάλο ξενοδόχο και ένα ξεχωριστό πρωτόκολλο με τον tour operator – ανάλογα με τον ρόλο που διαδραματίζει αυτός στο ξενοδοχείο.

Αν πρόκειται δηλαδή για  έναν στρατηγικό συνεργάτη, όπως για παράδειγμα η TUI, θα υπάρξει ένα ξεχωριστό πρωτόκολλο, το οποίο φαντάζομαι θα συμβαδίζει με τους όρους που θα έχουν τεθεί σε εθνικό πλαίσιο αλλά σίγουρα θα έχει και κάποιους δικούς της. Χωρίς να τα δούμε όλα αυτά δεν μπορούμε να αποφασίσουμε από πριν αν είναι εφικτό κάποιος να ανοίξει το ξενοδοχείο ή όχι.

Πώς θα είναι η διαμονή στα ξενοδοχεία το καλοκαίρι του 2020;

Πρέπει ακόμα να δούμε τι θα γίνει με τις κρατήσεις. Υπάρχουν κάποιες κρατήσεις που έχουν γίνει από πέρσι και δεν γνωρίζουμε αν ισχύουν γιατί και ο ταξιδιώτης πρέπει να ενημερωθεί πρώτα για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει και μετά να αποφασίσει αν θα μπει στη διαδικασία να έρθει.

Επίσης, αν αποφασιστεί για παράδειγμα στα τέλη Μαΐου ή μέσα Ιουνίου να επιτραπούν τα ταξίδια από 1η Ιουλίου, δεν ξέρω κατά πόσο ο κόσμος θα είναι έτοιμος να κάνει κράτηση και να ταξιδέψει την τελευταία στιγμή.

Είναι λογικό να τίθεται θέμα να μην ανοίξει κάποιος όταν η σεζόν περιορίζεται χρονικά. Σίγουρα θα υπάρχει επιπλέον κόστος λειτουργίας και παράλληλα πρέπει να δούμε αν μπορούμε και αν προλαβαίνουμε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα.

Δηλαδή μπορεί κάποια ξενοδοχεία να μην έχουν τους απαραίτητους χώρους ή τη δυνατότητα να προσαρμοστούν στα απαιτούμενα μέτρα. Το πιο σημαντικό όμως είναι οι κρατήσεις, αν δηλαδή θα έχουμε ικανοποιητική πληρότητα ώστε να μπορέσουν να ανοίξουν τα ξενοδοχεία.

Είναι μια δύσκολη χρονιά και μια χρονιά που ουσιαστικά είναι χαμένη αλλά αναζητούμε τρόπους να ανοίξουμε, γιατί οι περισσότεροι ξενοδόχοι αυτή τη στιγμή σκέφτονται περισσότερο τον κόσμο που δουλεύει μέσα στα ξενοδοχεία, παρά το να ανοίξουν για να βγάλουν κέρδος. Όλοι ελπίζουν αν μπορούν να ανοίξουν χωρίς να βάλουν χρήματα από την τσέπη, αυτός είναι ο στόχος. Είναι πλέον και κοινωνική ευθύνη απέναντι στους εργαζόμενους».

Χρήστος Πενθερουδάκης, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ξενοδοχειακής αλυσίδας Harpin Hotels

«Αυτή τη στιγμή μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε για το ποιο θα είναι το υγειονομικό πρωτόκολλο. Θα πρέπει να ακούσουμε τα μέτρα που θα ανακοινωθούν επίσημα και πολύ φοβάμαι ότι θα πληγούν οι μεγάλες επιχειρήσεις γιατί εκείνες έχουν το πρόβλημα του μαζικού τουρισμού.

Εκεί ενδεχομένως να έχουμε περισσότερα μέτρα έναντι των μικρών ξενοδοχείων, των μπουτίκ, των ενοικιαζόμενων δωματίων ή των βιλών. Οπότε σίγουρα είναι πιο δύσκολο για τα μεγάλα ξενοδοχεία να ανοίξουν.

Δεν μπορούν να μας πουν Παρασκευή ότι Δευτέρα ανοίγεις. Ένα μεγάλο ξενοδοχείο χρειάζεται μια προετοιμασία τουλάχιστον ενός μήνα για πολύ απλές εργασίες. Όταν έχεις 150, 200, 300 δωμάτια ένα φρεσκάρισμα να θες να κάνεις, θέλει χρόνο, οργάνωση και να βρεθεί το προσωπικό. Άρα εμείς χρειαζόμαστε άμεσα… χθες κιόλας, το υγειονομικό πρωτόκολλο από την κυβέρνηση, για να ξέρουμε πώς θα λειτουργήσουμε, πόσα από τα ξενοδοχεία μας θα ανοίξουμε κοκ.

Μην ξεχνάμε ότι δεν είναι το ίδιο να λειτουργήσει ένα ξενοδοχείο 3 αστέρων και ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων. Εάν υπάρξει περιορισμός της πληρότητας στο 50% – 60% ένα ξενοδοχείο 5 αστέρων θα πρέπει να συνεχίσει να έχει σε πλήρη διάταξη όλες του τις υπηρεσίες και ανέσεις που το καθιστούν 5 αστερο, αυτό σημαίνει ένα πολύ αυξημένο κόστος για το ξενοδοχείο. Όταν λοιπόν του κόβεις την πληρότητα του κόβεις και τα έσοδα.

Πρέπει όμως, όπως και να έχει να ανοίξουμε έστω και τον τελευταίο μήνα και για να έχουμε μια αίσθηση του τι μας περιμένει για το 2021 και για να μπορέσει να επανέλθει ένα μέρος της κανονικότητας. Να δουν οι υποψήφιοι πελάτες μας ότι είμαστε εδώ και να ξεκινήσουν οι προκρατήσεις. Αν δεν ανοίξουμε φοβάμαι ότι οι προκρατήσεις δεν θα έρθουν με το ενδεχόμενο να μην ανοίξουμε και το 2021.

Το πρώτο μας μέλημα και η ανησυχία μας είναι οι υπάλληλοι και οι εργαζόμενοί μας, απλώς για να έχουμε μια σωστή θέση δεν πρέπει ούτε να δίνουμε προσδοκίες αλλά ούτε να είμαστε και απαισιόδοξοι. Περιμένουμε όλοι μαζί. Θεωρώ ότι μέχρι τις 15-20 του μήνα θα έχουμε ένα πλαίσιο λειτουργίας για να δούμε πώς θα συνεχίσουμε.

Φυσικά χρειαζόμαστε και τη στήριξη της κυβέρνησης, δηλ. θα πρέπει να γίνουν κάποια πράγματα παράλληλα και δεν μιλάω μόνο για την επιστρεπτέα προκαταβολή, αλλά και για τη φορολογία στην εστίαση, στα ξενοδοχεία, τα δημοτικά τέλη, είναι πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν έστω για ένα χρονικό διάστημα ώστε να βοηθηθούμε και να βοηθήσουμε και εμείς τους εργαζόμενους από τη μεριά μας».

Διαβάστε ακόμα στο travelstyle.gr:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ