AirHelp έρευνα

Η AirHelp πραγματοποίησε νέα έρευνα στην οποία φαίνεται ότι από τις 75 πιο τυπικές χρονικά αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο στις μακρινές πτήσεις, πάνω από το 50% όλων των πτήσεων μεγάλων αποστάσεων διαταράσσονται. Επίσης, πάνω από το 97% των ελεγχόμενων αεροπορικών εταιρειών έχουν διακόψει τουλάχιστον μία στις τρεις πτήσεις.

Εσείς γνωρίζετε πότε καταγράφηκαν τα περισσότερα θανατηφόρα αεροπορικά δυστυχήματα;

πίνακας - αεροδρόμιο

Η έρευνα της AirHelp βασίζεται σε παγκόσμια στοιχεία σε χρονικό διάστημα από το 2017 έως και τον Ιανουάριο του 2019. Σε γενικές γραμμές αποδεικνύεται ότι πάνω από τους μισούς επιβάτες πτήσεων μακρινών αποστάσεων είναι πιθανόν να βιώσουν διαταραχή στην πτήση τους και σχεδόν 3 από τις 5 πτήσεις ήταν καθυστερημένες (πάνω από 15 λεπτά) ή ακυρώθηκαν. Αυτό σημαίνει ότι περίπου το 55% όλων των επιβατών σε μια πτήση με διάρκεια ταξιδιού άνω των 5 ωρών μπορεί να αντιμετωπίσει πρόβλημα πτήσης.

Η AirHelp ενημερώνει ότι γι’αυτούς που πραγματοποιούν μακρινές πτήσεις με ευρωπαϊκή εταιρία προς ή από την ευρωπαϊκή ζώνη, μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση μέχρι και 600 ευρώ ανά επιβάτη για προβληματικές πτήσεις που καθυστέρησαν από την άφιξή τους πάνω από 3 ώρες στον τελικό προορισμό.

Αφίξεις

Εκπρόσωπος, ειδικός στα δικαιώματα των επιβατών στην AirHelp, δηλώνει: “Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει να έχουν καταγραφεί πολλές διαταραχές πτήσεων, ειδικά στις μακρινές πτήσεις. Παγκοσμίως οι επιβάτες έχουν βιώσει ένα πρωτοφανές επίπεδο διαταραχής των πτήσεων κατά τα τελευταία χρόνια σε μεγάλες πτήσεις, με καθυστέρηση ή ακύρωση, πάνω από 2,4 εκατομμύρια των αναχωρούντων πτήσεων να καθυστερούν ή να ακυρώνονται, δηλαδή περισσότερες από τις μισές των 4,4 εκατ. πτήσεων που περιλαμβάνονται στη μελέτη μας.”

“Με ένα αυξανόμενο νούμερο καθυστερημένων ή ακυρωμένων πτήσεων, οι Ευρωπαίοι επιβάτες διαρκώς αντιμετωπίζουν ένα αυξανόμενο κύμα ταξιδιωτικής μιζέριας. Παρ’όλο που δεν είναι πάντοτε δυνατό να αποφευχθεί η διαταραχή των ταξιδιών, παροτρύνουμε τους πληγέντες επιβάτες να ελέγξουν εάν δικαιούνται χρηματική αποζημίωση. Με μία στις δύο πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που αντιμετωπίζουν διαταραχές, πολλοί ταξιδιώτες είναι πιθανό να δικαιούνται αποζημίωση”.

Οι πιλότοι μας μιλούν για τις αναταράξεις! Πρέπει να τις φοβόμαστε;

Σας έχει τύχει ενώ ταξιδεύετε με αεροπλάνο να “πέσετε” σε αναταράξεις; Σίγουρα θα έχετε φοβηθεί… Ακόμα και όσοι ταξιδεύουν πολύ συχνά μπορεί να αρχίσουν να ανησυχούν από τις επαναλαμβανόμενες και έντονες αναταράξεις! Θα πρέπει όμως να φοβάστε;

Τρεις έμπειροι πιλότοι μίλησαν στην βρετανική Daily Mail και εξήγησαν τι είναι τα λεγόμενα «κενά αέρος», αν οι αναταράξεις είναι επικίνδυνες και αν οι επιβάτες πρέπει να φοβούνται.ADVERTISING

Πως προκαλούνται οι αναταράξεις;

Οι αναταράξεις προκαλούνται όταν μία μάζα αέρα κινούμενη σε μία συγκεκριμένη ταχύτητα συναντά μια άλλη μάζα που κινείται με διαφορετική ταχύτητα, όπως ένα αεροπλάνο. Τις περισσότερες φορές αυτές δημιουργούνται από τις καιρικές συνθήκες όπως τις καταιγίδες, τα Jet Streams ή προκαλούνται από τα ίδια τα αεροσκάφη όταν αυτά είναι πολύ μεγάλα και πετούν πάνω από βουνά. Υπάρχουν διάφορα είδη αναταράξεων, από αυτές της «καθαρής ατμόσφαιρας» που είναι οι πιο συχνές, μέχρι αυτές που είναι πολύ έντονες και οι οποίες είναι πιο σπάνιες.

Τι είναι το Jet Stream;

Στην Μετεωρολογία, Jet Stream ή Αεροχείμαρρος καλείται ένα ταχέως κινούμενο μακρόστενο σωληνωτό ρεύμα πολύ ισχυρών δυτικών ανέμων σε μεγάλα υψόμετρα. Δημιουργούνται από συνδυασμό της ατμοσφαιρικής θέρμανσης (από την ηλιακή ακτινοβολία) και της περιστροφής του πλανήτη γύρω από τον άξονά του.

Αεροπλάνο - αναταράξεις και κακός καιρός

Οι αναταράξεις είναι επικίνδυνες;

Σύμφωνα με τους έμπειρους πιλότους οι αναταράξεις σίγουρα δεν είναι ευχάριστες, αλλά δεν είναι και επικίνδυνες. Οι διαφορετικές καιρικές συνθήκες προκαλούν και διαφορετικού τύπου αναταράξεις. Όταν οι μάζες του αέρα που κινούνται πολύ γρήγορα συναντήσουν μάζες αέρα που κινούνται πιο αργά και «αναμιχθούν», τότε προκαλούνται αυτές οι αναταράξεις που πολλοί τις αποκαλούν «κενό αέρος», ενώ στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένα κενό.

Οι επιβάτες δεν έχουν λόγο να ανησυχούν ούτε για τις καιρικές συνθήκες που προκαλούν τις αναταράξεις σύμφωνα με τους πιλότους καθώς τα σύγχρονα ραντάρ καιρού τους δίνουν πλήρη εικόνα για να ξέρουν πώς να κινηθούν. Σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί να πετάξουν και εκτός πορείας για κάποια χιλιόμετρα ώστε να αποφύγουν καταιγίδα, αλλά χωρίς κίνδυνο.

Όταν οι πιλότοι συναντούν αναταράξεις περισσότερο θέλουν να αντιμετωπίσουν το ζήτημα της άνεσης των επιβατών, καθώς δεν τίθεται ζήτημα ασφάλειας. Είναι πάρα πολύ δύσκολο να προκληθεί ατύχημα στο αεροπλάνο από αναταράξεις και γι΄αυτό δεν ανησυχούν. Ένας από τους πιλότους αναφέρει μάλιστα ότι τα αεροπλάνα είναι σχεδιασμένα να δέχονται οποιοδήποτε ταρακούνημα χωρίς να πάθουν τίποτα.

Μετά από κάθε ισχυρή ανατάραξη το αεροπλάνο περνάει από έλεγχο για να διαπιστωθεί αν υπέστη έστω και κάποια μικρή ζημιά. «Αυτό που μας ενδιαφέρει στην πραγματικότητα είναι να μην χυθούν οι καφέδες», λέει ένας πιλότος θέλοντας να δείξει πόση ασφάλεια υπάρχει. Οι πιλότοι εξετάζουν κάθε φορά την ένταση των αναταράξεων και αν χρειαστεί επιλέγουν άλλη, καλύτερη διαδρομή για την πτήση.

Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο μην ξεχάσετε να δείτε 31 απίθανες απαντήσεις και μυστικά για τα αεροπλάνα από τους ειδικούς!

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ