Το Χίθροου ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες να σταματήσουν να εκδίδουν εισιτήρια για το καλοκαίρι και επέβαλε πλαφόν με ημερήσιο όριο 100.000 επιβατών που αναχωρούν από το αεροδρόμιο, καθώς αγωνίζεται να αντιμετωπίσει την αύξηση των ταξιδιών.

Τις τελευταίες εβδομάδες το Χίθροου και άλλα αεροδρόμια κυρίως της Ευρώπης επιδεικνύουν καθημερινά χαοτικές σκηνές με μεγάλες ουρές αναμονής εν μέσω ελλείψεων προσωπικού εδάφους, προβλήματα με τις αποσκευές και χιλιάδες ακυρώσεις πτήσεων από τις αεροπορικές εταιρείες αποδεικνύοντας ότι είναι αδύνατο να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ταξιδιωτική ζήτηση φέτος το καλοκαίρι μετά από δύο χρόνια περιορισμών λόγω της πανδημίας.

Οι αεροπορικές εταιρείες είχαν προγραμματίσει να εκτελούν πτήσεις που θα οδηγούσαν σε περίπου 104.000 επιβάτες την ημέρα στο Χίθροου, σύμφωνα με ανακοίνωση του αεροδρομίου, προσθέτοντας ότι κατά μέσο όρο, περίπου 1.500 από τις επιπλέον 4.000 ημερήσιες θέσεις είχαν ήδη πουληθεί, επομένως ζητούσαν από τις αεροπορικές εταιρείες «να σταματήσουν να πωλούν το καλοκαίρι εισιτήρια για τον περιορισμό των επιπτώσεων στους επιβάτες».

Το ανώτατο όριο για τους επιβάτες θα σήμαινε ότι ορισμένα καλοκαιρινά ταξίδια είτε θα μεταφερθούν σε άλλη μέρα, είτε θα ακυρωθούν, σύμφωνα με το Χίθροου, ζητώντας συγγνώμη από όσους ταλαιπωρούνται:
«Τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς οι αναχωρούντες επιβάτες ξεπέρασαν τους 100.000 την ημέρα, αρχίσαμε να βλέπουμε την εξυπηρέτηση να πέφτει σε απαράδεκτο επίπεδο: μεγάλες ώρες ουράς, καθυστερήσεις για επιβάτες που χρειάζονται βοήθεια, αποσκευές που δεν ταξιδεύουν μαζί με τους επιβάτες ή καθυστερημένες αφίξεις και ακυρώσεις της τελευταίας στιγμής», έγραψε ο διευθύνων σύμβουλος του Heathrow, John Holland-Kaye, σε ανοιχτή επιστολή.

«Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες έχουν λάβει σημαντικά μέτρα, αλλά άλλες όχι, και πιστεύουμε ότι χρειάζονται περαιτέρω μέτρα τώρα για να διασφαλιστεί ότι οι επιβάτες θα έχουν ένα ασφαλές και αξιόπιστο ταξίδι. Ως εκ τούτου, λάβαμε τη δύσκολη απόφαση να θεσπίσουμε ανώτατο όριο χωρητικότητας με ισχύ από τις 12 Ιουλίου έως τις 11 Σεπτεμβρίου. Παρόμοια μέτρα για τον έλεγχο της ζήτησης επιβατών έχουν εφαρμοστεί και σε άλλα αεροδρόμια τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και σε όλο τον κόσμο».

Σύμφωνα με το διεθνές αεροδρόμιο, σημειώθηκαν «40 χρόνια αύξησης επιβατών σε μόλις τέσσερις μήνες» καθώς τα αεροπορικά ταξίδια επανήλθαν από την πανδημία του Covid-19. Το αεροδρόμιο ξεκίνησε να προσλαμβάνει περισσότερο προσωπικό τον περασμένο Νοέμβριο και μέχρι τα τέλη Ιουλίου τον ίδιο αριθμό εργαζομένων με αυτόν πριν από την πανδημία. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια απέλυσαν δεκάδες χιλιάδες προσωπικό και ένας μεγάλος αριθμός δεν έχει επιστρέψει.

Το νέο προσωπικό «μαθαίνει γρήγορα, αλλά δεν είναι ακόμη σε πλήρη ταχύτητα». Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις σε κρίσιμο προσωπικό, ιδίως σε υπαλλήλους εδάφους, οι οποίοι αναλαμβάνουν συμβάσεις από αεροπορικές εταιρείες για να παρέχουν προσωπικό check-in, και να φορτώνουν και να ξεφορτώνουν αποσκευές.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ