Η ινδική Akasa Air δηλώνει «σίγουρη» για την Boeing, και το αποδεικνύει με παραγγελία 150 αεροσκαφών.

Η ινδική αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε σήμερα, Πέμπτη 18/1 ότι παρήγγειλε 150 Boeing (BA.N), 737 MAX αεροπλάνα στενής ατράκτου, επιδεικνύοντας την εμπιστοσύνη της στον “προβληματικό” κατασκευαστή αεροπλάνων καθώς ο οικονομικός αερομεταφορέας επιδιώκει να πετάξει σε περισσότερους προορισμούς στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.
Αυτή είναι η πρώτη μεγάλη ανακοίνωση παραγγελίας για το πρόγραμμα jetliner MAX της Boeing μετά την έκρηξη του πάνελ καμπίνας στον αέρα στις Ηνωμένες Πολιτείες στις αρχές αυτού του μήνα, αν και η παραγγελία του Akasa δεν περιλαμβάνει την έκδοση 737 Max 9 που βρίσκεται στο προσκήνιο μετά το περιστατικό.

Η παραγγελία ανακοινώθηκε στην αεροπορική έκθεση “Wings India” στην πόλη του Χαϊντεραμπάντ, η οποία προσέλκυσε κατασκευαστές αεροπλάνων, αεροπορικές εταιρείες και κυβερνητικούς αξιωματούχους καθώς αξιοποιούν στο έπακρο την ταξιδιωτική έκρηξη της Ινδίας, με μεγαλύτερη εστίαση στα διεθνή δρομολόγια.
«Αισθανόμαστε πολύ σίγουροι για τον τύπο του αεροσκάφους που έχουμε… ακόμη και βλέποντας τη δέσμευση της Boeing στον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε αυτό το πρόβλημα», δήλωσε στο Reuters η Priya Mehra, επικεφαλής νομικών, κανονιστικών και στρατηγικών σχέσεων της Akasa.

Η παραγγελία της Akasa για 737 MAX 10 και MAX 8-200 δεν περιλαμβάνει την έκδοση MAX 9, η οποία έχει προσγειωθεί σε μεγάλο βαθμό λόγω του περιστατικού έκρηξης του πίνακα καμπίνας της Alaska Airlines.
Η Mehra είπε ότι η αεροπορική εταιρεία δεν επιδιώκει τη διαφοροποίηση του στόλου της. Αυτή τη στιγμή λειτουργεί 22 αεροσκάφη και θα παραλάβει συνολικά 204 αεροπλάνα σε διάστημα οκτώ ετών.

Σημ.Περαιτέρω όροι της συμφωνίας Boeing δεν αποκαλύφθηκαν και το Reuters ήταν το πρώτο που ανέφερε τις λεπτομέρειες της παραγγελίας της Akasa νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Αν και η Ινδία είναι πλέον η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αεροπορική αγορά στον κόσμο, με τη ζήτηση για ταξίδια να ξεπερνά την προσφορά αεροπλάνων, το μεγαλύτερο μέρος της διεθνούς κίνησης καλύπτεται από διεθνείς αερομεταφορείς όπως η Emirates.
Ο υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας Jyotiraditya Scindia είπε ότι αναμένει ότι το μέγεθος του στόλου της χώρας θα αυξηθεί σε 2.000 την επόμενη δεκαετία από περίπου 700 που είναι σήμερα.

Επί του παρόντος, η IndiGo, η Air India και η Akasa έχουν εκκρεμείς παραγγελίες για περισσότερα από 1.500 αεροπλάνα, με συμφωνίες πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων που ανακοινώθηκαν πέρυσι.

Από τότε που ξεκίνησε να πετάει το 2022, η Akasa έχει συγκεντρώσει μερίδιο αγοράς 4%, ενώ ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της IndiGo (INGL.NS), κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο με 60% και οι αεροπορικές εταιρείες του Ομίλου Tata έχουν συνολικά 26%.
Η Akasa σχεδιάζει να πετάξει στη Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ και το Κατάρ στην πρώτη φάση της διεθνούς επέκτασής της, δήλωσε στο Reuters ο επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της Praveen Iyer.
Ο νεότερος εισερχόμενος στην ινδική αεροπορική βιομηχανία επλήγη πέρυσι από την απότομη αποχώρηση περίπου του ενός δέκατου των πιλότων του και είχε προειδοποιήσει ότι πετούσε λιγότερο ως αποτέλεσμα, με αποτέλεσμα να του κοστίσει μερίδιο αγοράς. Έκτοτε είπε ότι το θέμα βρίσκεται πίσω από αυτό.

Δείτε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ