Τάσος Δούσης tips για εστιατόρια

Εσείς τώρα νομίζετε ότι τα ξέρετε όλα για τα εστιατόρια! Θεωρείτε δηλαδή απλό να πάτε σε ένα εστιατόριο, να παραγγείλετε, να φάτε, να πληρώσετε και να φύγετε! Αμ δε.

Αν ήταν έτσι εύκολα τα πράγματα εγώ τι δουλειά θα έκανα; Θυμηθείτε και τα 5 tips για το πώς θα καταλάβετε ότι ένα εστιατόριο είναι άθλιο χωρίς καν να δοκιμάσετε το φαγητό του και θα είστε πλέον έτοιμοι να απολαμβάνετε το καλύτερο τραπέζι και την πιο ευγενική εξυπηρέτηση!

Τάσος Δούσης tips εστιατόρια σερβιτόρος

Θα σας δώσω λοιπόν από το blog μου 10 πραγματικά απίθανα tips και συμβουλές για να βγείτε αλώβητοι από τα εστιατόρια, για να σας χαμογελάνε πάντα όταν πηγαίνετε, για να σας προσφέρουν πάντα το καλύτερο τραπέζι και πάνω απ’ όλα να μη σας βρίζουν από μέσα τους τα γκαρσόνια, να μην «πτύουν» στο φαγητό σας και να μην καθαρίζουν την τουαλέτα του εστιατορίου με το ψωμάκι που σας σερβίρουν… Ναι γίνεται κι αυτό!

10 συμβουλές για ασφάλεια στα ταξίδια σας, που μόνο ο Τάσος Δούσης και οι μυστικές υπηρεσίες γνωρίζουν!

1. Πουρμπουάρ

Τάσος Δούσης tips εστιατόρια κοπέλες κατάλογος

Πρώτα απ’ όλα ξέρετε τι σημαίνει αυτή η λέξη; Σημαίνει στα γαλλικά «για να πιεις»
Δηλαδή, δίνεις στον γκαρσόνι κάτι για να πιει κι αυτός ένα ποτό. Όταν του αφήνουνε αστεία και τσιγκουνιάς tips, φιλοδώρημα δηλαδή στα ελληνικά, αυτός δεν παίρνει ούτε τσίχλες. Αφήνουμε συνήθως το 10% στο σύνολο του λογαριασμού και αν μείνουμε απόλυτα ικανοποιημένοι αφήνουμε 15%. Εάν πάλι θέλουμε όταν μπαίνουμε στο εστιατόριο, με το που μας βλέπουν να τρέχουν να μας εξυπηρετήσουν, αφήνουμε 20%. 

2. Κατάλογοι

Το πιο βρόμικο πράγμα στα εστιατόρια είναι οι κατάλογοι. Μη σας φαίνεται απίθανο. Δεν καθαρίζονται ποτέ και τους πιάνουν όλοι. Και φανταστείτε υπάρχουν πελάτες που πηγαίνουν στην τουαλέτα και δεν πλένουν τα χέρια τους και στη συνέχεια βεβαίως παίρνουν τον κατάλογο του μενού για να παραγγείλουν. Άρα πρώτα παραγγέλνετε και μετά πηγαίνετε στην τουαλέτα για να πλύνετε τα χέρια σας.

3. Καλαμάκι

Τάσος Δούσης tips εστιατόρια ποτό με καλαμάκι

Η πρόταση μου είναι να πίνετε πάντα το ποτό σας με καλαμάκι. Ο σερβιτόρος έχει πιάσει το ποτήρι για να σας το φέρει στο τραπέζι και επίσης πολλοί θα έχετε δει ότι στα ποτήρια σας στα μπαρ και στα εστιατόρια μερικές φορές υπάρχουν ίχνη από κραγιόν. Τι σημαίνει αυτό; Κάποιος άλλος έχει πιει πριν από εσάς και το ποτήρι δεν έχει καθαριστεί καλά. Με ένα καλαμάκι λύνεται το πρόβλημα σας.

4. Πότε σας σχολιάζουν αρνητικά!

Όταν πηγαίνετε στο εστιατόριο και λέτε στο γκαρσόνι ότι δεν πεινάτε πολύ και ότι θα παραγγείλετε μόνο μια σαλάτα. Καλώς μία σαλάτα, μία σαλάτα. Όταν όμως έρχεται το ψωμί και τρώτε ένα καλαθάκι ψωμί και παραγγέλνετε και δεύτερο καλαθάκι τα θέλει ο κ….. σας! Εκεί λοιπόν αρχίζουν τα γέλια και ο σχολιασμός στο πρόσωπο σας. Πείτε καλύτερα ότι θα πάρουμε μία σαλάτα, αφήστε το δεν πεινάμε και δεν έχουμε όρεξη και διάφορα τέτοια, που λένε οι πελάτες οι οποίοι απλώς θέλουν να χορτάσουν με ψωμί.

Τάσος Δούσης tips εστιατόρια ζευγάρι τρώει φαγητό

10 μυστικά για την καθαριότητα στα ξενοδοχεία που ξέρουν μόνο οι καμαριέρες και ο Τάσος Δούσης

5. Αργεί το φαγητό, ποιος φταίει;

Αργεί το φαγητό στο τραπέζι. Εσείς τι κάνετε; Αρχίζετε να τα χώνετε στον κακόμοιρο τον σερβιτόρο. Ρε παιδιά όταν αργεί το φαγητό σας κατά 90% φταίει η κουζίνα όχι ο σερβιτόρος. Μην ξεσπάμε στο παιδάκι που τρέχει πάνω κάτω. Διότι αν ξεσπάσουμε πάνω του, τότε θα του τη βαρέσει καμιά ώρα και θα φτύσει στο φαγητό σας. Πρέπει να είμαστε πάντα ευγενικοί με τα γκαρσόνια καθώς είναι και οι άνθρωποι που έρχονται πολύ κοντά με το φαγητό μας. Δεν δείχνουμε την μαγκιά μας με το να βρίζουμε τους υπαλλήλους ενός εστιατορίου. Φωνάξτε το αφεντικό και άλλαξτε του τα φώτα.

6. Κάντε κράτηση ευγενικά!

Όταν παίρνετε τηλέφωνο για να κάνετε κράτηση στο εστιατόριο ζητήστε πολύ ευγενικά ένα καλό τραπέζι, που φυσικά το έχετε κεντράρει από την προηγούμενη επίσκεψή σας. Μην ξεκινάτε να πάτε στα εστιατόρια που ξέρετε ότι έχουν κόσμο δίχως να κάνετε κράτηση, εκτός κι αν είστε τόσο καλοί πελάτες! Καλός πελάτης είναι ο πελάτης ο τακτικός, ο οποίος αφήνει καλό πουρμπουάρ!

7. Λογαριασμός!

Τάσος Δούσης tips εστιατόρια σερβιτόρος με λογαριασμό

Μερικές φορές συμβαίνει να πηγαίνουμε στο εστιατόριο με φίλους μας και να πληρώνουμε ξεχωριστά, ο καθένας τα δικά του. Όταν έρχεται ο λογαριασμός μην περιμένετε από τον σερβιτόρο να θυμάται τι έχει πάρει ο καθένας. Συνεννοηθείτε από πριν μεταξύ σας, τι θα πληρώσετε, με βάση αυτά που έχει παραγγείλει ο καθενας ή απλά χώριστε το λογαριασμό στη μέση. Επίσης, όταν πληρώνετε όλοι με μετρητά, δεν γίνεται το γκαρσόνι να δίνει στον καθένα σας ξεχωριστά τα ρέστα και να περιμένει και ξεχωριστά το φιλοδώρημα. Ας αναλάβει ένας να πληρώσει για όλους και τα βρίσκετε μεταξύ σας.

8. Μην «γράφουμε» το γκαρσόνι!

Φωνάζουμε το παλικάρι ή την κοπέλα για να παραγγείλουμε. Μας εξηγεί τα πιάτα, μας λέει τι μας προτείνει, είναι ευγενικός/ευγενική με την προσοχή επάνω μας, και εμείς είμαστε στο κινητό και τον γράφουμε κανονικά! Μόλις ξυπνήσουμε και βγούμε από το ίνσταγκραμ του λέμε “για ξαναπέστα”. Καθίστε ρε παιδιά, δώστε προσοχή 2 λεπτά τι θα σας πει ο άνθρωπος, για να παραγγείλετε. Παραγγέλνουμε έρχεται η σαλάτα και έχει σκόρδο. Μην του την γυρνάτε πίσω, διότι και ο κατάλογος θα γράφει ότι έχει σκόρδο και το γκαρσόνι σας είπε ότι έχει σκόρδο.

Τώρα αν εσείς δεν προσέχατε όταν τα έλεγε ή την παρήγγειλε ο διπλανός ή ο απέναντί σας, αυτό δεν σημαίνει ότι το λάθος το έχει κάνει το γκαρσόνι… Να την φάτε με σκόρδο!

Τάσος Δούσης tips εστιατόρια σερβιτόρος φέρνει παραγγελία

10 συμβουλές από τον Τάσο Δούση για να κλείνεις τα φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια!

9. Κακές συνήθειες που ενοχλούν

Τώρα θα σας πω μερικές κακές συνήθειες που κάνουν οι πελάτες και που δεν ενοχλούν μόνο τα γκαρσόνια ενοχλούν κι εμένα. Μιλάτε δυνατά! Και γιατί εγώ να είμαι υποχρεωμένος να ακούω τι κάνατε χθες στο μπαράκι; Επιπλέον, κάποιοι αλλάζουν τραπέζια σε χρόνο μηδέν. Θέλεις να αλλάξεις φίλε μου τραπέζι; Πάρα πολύ ωραία, ενημέρωσε το γκαρσόνι κι άλλαξε τραπέζι. Έφαγες χόρτασες, πήρες γλυκάκι που σε κεράσανε, μάλιστα σήκω φύγε…

Βλέπεις  ότι περιμένει κόσμος!  Υπάρχουν κάποιοι τύποι που έχουνε φάει, έχουν πιει τα τσίπουρα και τις ράκες τους και συνεχίζουν να κρατάνε το τραπέζι. Απέξω περίμενει ο κόσμος γιατί αδελφέ μου, θα ήθελες να είσαι στη θέση αυτού που περιμένει να σηκωθείς;

10. Ε, ψιτ γκαρσόν, λεκιάστηκα!

Τάσος Δούσης tips εστιατόρια πελάτες και σερβιτόρος

Τα γκαρσόνια είναι απλοί εργαζόμενοι. Μερικοί φυσικά δεν είναι επαγγελματίες και δεν θα έπρεπε να δουλεύουν ως γκαρσόνια, αλλά η μεγάλη πλειοψηφία αυτών των ανθρώπων είναι ευγενικά παιδιά που παλεύουν για το μεροκάματο. Μην τους σφυρίζετε λες και είσαστε τσέλιγκες, μην φωνάζετε, μη χτυπάτε το πιρούνι στο πιάτο, μην τους άγριοκοιτάζετε! Βοηθήστε τους όταν φέρουν τα πιάτα στο τραπέζι, κάνοντας χώρο για να τα τοποθετήσουν σωστά. Μην τους ταλαιπωρείτε. Μην τους φωνάζετε για ψύλλου πήδημα και ζητήστε τα πάντα με ευγένεια και φυσικά βάζοντας μπροστά τη λέξη… “παρακαλώ”. Θα εξυπηρετηθείτε άμεσα, γρήγορα και στοχευμένα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ