British Airways αεροπλανο

Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη πριν από 30 χρόνια, όταν ένας πιλότος της British Airways πετάχτηκε εν ώρα πτήσης από το σπασμένο τζάμι του πιλοτηρίου και επέζησε παρόλο που για 22 λεπτά βρέθηκε σε -17 βαθμούς Κελσίου!

Μόλις πρόσφατα έγινε γνωστή η απίθανη ιστορία του πιλότου της British Airways Tim Lancaster, αν και το περιστατικό συνέβη πριν από 30 ολόκληρα χρόνια, καθώς δημοσιογράφος ανέβασε το Twitter εικόνες από ντοκιμαντέρ του National Geographic από το 2005 που αναπαριστούν το γεγονός.

απίστευτο ατύχημα σε αεροπλάνο της British Airways με σπασμένο τζάμι

Οι πιλότοι μας μιλούν για τις αναταράξεις! Πρέπει να τις φοβόμαστε;

Η απίστευτη ιστορία του πιλότου

Στο αεροσκάφος της πτήσης 5390 της British Airways από το Μπέρμπιγχαμ στη Μάλαγα την 10η Ιούνη 1990 επέβαιναν 81 επιβάτες και 6 μέλη πληρώματος, ενώ κυβερνήτης ήταν ο έμπειρος Tim Lancaster.

Το αεροπλάνο πετούσε στα 17 χιλ. πόδια, όλα πήγαιναν καλά και οι αεροσυνοδοί μόλις είχαν δώσει το πρωινό στους επιβάτες και το ίδιο έκαναν για το πλήρωμα, με τους πιλότους να ετοιμάζονται να το απολαύσουν.

Ξαφνικά το τζάμι από το πιλοτήριο έσπασε και ο πιλότος, που μόλις είχε λύσει τη ζώνη του, βρέθηκε έξω λόγω της αποσυμπίεσης. Τα πόδια του, που είχαν μπλεχτεί στα χειριστήρια, ήταν αυτά που τον κρατούσαν.

British Airways: Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της επέβαλε το μεγαλύτερο πρόστιμο μέχρι σήμερα

απίστευτο ατύχημα σε αεροπλάνο της British Airways με σπασμένο τζάμι και πιλότο

Δευτερόλεπτα μετά το σοκ, ο ιπτάμενος φροντιστής Nigel Ogden, που μόλις είχε μπει στο πιλοτήριο για να ρωτήσει εάν χρειαζόταν κάτι επιπλέον ο πιλότος, τον άρπαξε από τα πόδια και προσπάθησε να τον βάλει μέσα στο αεροπλάνο, πράγμα αδύνατο λόγω της ταχύτητας.

Έτσι ο πιλότος παρέμεινε για πάνω από 20 λεπτά πάνω στο αεροσκάφος, σε θερμοκρασία -17 βαθμούς Κελσίου, κυριολεκτικά παγωμένος και δεχόμενος τα ραπίσματα του ανέμου ταχύτητας 600 χιλιομέτρων.

Ο συγκυβερνήτης Alistair Atchison προσπαθούσε να μη χάσει τον έλεγχο του αεροσκάφους και αμέσως αποφάσισε να προχωρήσει σε αναγκαστική προσγείωση. Επικοινώνησε με τον πύργο ελέγχου για να πάρει άδεια για την προσγείωση, αλλά ο θόρυβος από το σπασμένο παράθυρο τον εμπόδιζε να ακούσει την επιβεβαίωση της καθόδου από τους εναέριους ελεγκτές.

Παρόλα αυτά αποφάσισε να προχωρήσει με την προσγείωση, με κίνδυνο να συγκρουστεί με άλλα αεροσκάφη που ίσως κινούνταν στην περιοχή. Εντέλει προσγειώθηκαν με ασφάλεια στο αεροδρόμιο του Σαουθάμπτον και ο κυβερνήτης μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ζωντανός.

Γιατί έσπασε το τζάμι

Κανείς από τους επιβάτες ούτε από τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος δεν έπαθε τίποτα, ενώ σε έρευνες που ακολούθησαν βρέθηκε πως ο λόγος που έσπασε το τζάμι ήταν από κακή τοποθέτηση μπουλονιών.

Πιο συγκεκριμένα την προηγούμενη μέρα πριν από την πτήση είχε αντικατασταθεί το τζάμι του πιλοτηρίου αλλά τα μπουλόνια που τοποθετήθηκαν ήταν μικρότερα από το κανονικό με αποτέλσμα να σπάσουν εν πτήση.

Το εν λόγω περιστατικό οδήγησε την British Airways στο να κάνει πιο αυστηρούς τους κανόνες για τη συντήρηση των αεροπλάνων προκειμένου να αποφευχθούν παρόμοια ατυχήματα στον αέρα!

Δείτε το απίστευτο βίντεο:

Δείτε τα Airbus του μέλλοντος! Με αυτά θα πετάμε το 2035!

Γιατί τα αεροπλάνα πετούν στα 36.000 πόδια; Για 5 βασικούς λόγους!

Έχετε ποτέ αναρωτηθεί γιατί το συχνότερο υψόμετρο στις πτήσεις είναι μεταξύ 33.000 και 42.000 ποδιών, με τα 36.000 πόδια να είναι συνήθως το ύψος που πετούν τα αεροπλάνα;

Αεροπλάνο Ηλιοβασίλεμα

Μπορεί τα ταξίδια εν μέσω πανδημίας του κορονοϊού να έχουν μπει για λίγο στο περιθώριο, ωστόσο η ανάκαμψη είναι προ των πυλών, ειδικά με τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται σε αεροπλάνα και αεροδρόμια.

Εσωτερικό αεροπλάνου

Οπότε οι γνώσεις σχετικά με τις πτήσεις και τα ταξίδια με αεροπλάνο πάντα είναι καλοδεχούμενες και καλό είναι να λύνονται όλες οι απορίες. Στην ερώτηση λοιπόν σχετικά με το ύψος που επιλέγουν να πετούν τα αεροπλάνα, η απάντηση έχει πολλά σκέλη, ήτοι πολλούς λόγους.

5 λόγοι που το αεροπλάνο πετάει στα 36.000 πόδια

Καταρχήν έχει να κάνει με την οικονομία στο καύσιμο, καθώς ο λεπτός αέρας σε αυτό το υψόμετρο επιφέρει μικρότερη αντίσταση στην άτρακτο, οπότε το αεροπλάνο χρειάζεται λιγότερο για να διατηρήσει την ταχύτητά του.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι στα 36.000 πόδια αποφεύγεις πουλιάdrones και ελικόπτερα, που πετούν χαμηλότερα. Δρομολόγια που πετούν προς την ίδια κατεύθυνση έχουν τουλάχιστον 1.000 πόδια απόσταση μεταξύ τους, ώστε να αποφεύγονται οι συγκρούσεις.

αεροδρόμιο τουρίστας με μάσκα

Ο καιρός είναι ο τρίτος λόγος. Όλα τα μετεωρολογικά φαινόμενα λαμβάνουν χώρα στην τροπόσφαιρα, που είναι κάτω από τη στρατόσφαιρα. Γι’ αυτό και την αποφεύγουν οι εμπορικές πτήσεις και προτιμούν τα κατώτερα τμήματα της στρατόσφαιρας.

Τέταρτος λόγος είναι οι αναταράξεις, καθώς είναι ασθενέστερες όσο το αεροπλάνο πετάει πιο ψηλά, όσο δηλαδή μεγαλώνει το υψόμετρο.

Τέλος, το μεγάλο υψόμετρο προσφέρει στους πιλότους την πολυτέλεια του χρόνου. Τι σημαίνει αυτό; Εάν χρειαστε αναγκαστική προσγείωση ή επιτόπου επιδιόρθωση κάποιας βλάβης, τα χρονικά περιθώρια είναι πολύ μεγαλύτερα απ’ ό,τι αν πετούσε το αεροπλάνο στα 10.000 πόδια.

Διαβάστε επίσης στο travelstyle.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ