Πτήσεις φαντάσματα κορονοϊός

Ο κορονοϊός, και το παγκόσμιο ξέσπασμά του, έχει οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρείες να εκτελούν πτήσεις “φαντάσματα”! Ποιος είναι ο λόγος που τα αεροπλάνα αναγκάζονται να πετούν ακόμη και άδεια;

Οι αεροπορικές εταιρείες εκτελούν πτήσεις “φαντάσματα” καθώς οι ταξιδιώτες φοβούνται να ταξιδέψουν λόγω του κορονοϊού, με αποτέλεσμα να έχουν σπαταλήσει χιλιάδες γαλόνια καυσίμων επιβαρύνοντας χωρίς λόγο το περιβάλλον. Υπάρχει, όμως, ένας συγκεκριμένος λόγος που το κάνουν αυτό, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Business Insider.

Η ζήτηση για πτήσεις έχει καταρρεύσει σε όλο τον κόσμο εν μέσω αυξανόμενων φόβων για το ξέσπασμα του ιού, και οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να πετούν με πτήσεις “φάντασμα” λόγω των ευρωπαϊκών κανόνων, οι οποίοι λένε ότι οι μπορούν να χάσουν τους χρόνους πτήσης (flight slots) εάν διατηρούν τα αεροσκάφη τους στο έδαφος.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τους κανόνες της Ευρώπης, οι αεροπορικές εταιρείες που λειτουργούν εκτός της ηπείρου πρέπει να συνεχίσουν να εκτελούν το 80% των διαθέσιμων χρόνων πτήσης τους ή να διακινδυνεύσουν να τις χάσουν από έναν ανταγωνιστή.

“Αυτό έχει οδηγήσει σε τεράστιες δαπάνες, καθώς ορισμένοι αερομεταφορείς ταξιδεύουν με άδεια αεροπλάνα προς και από τις ευρωπαϊκές χώρες”, ανέφερε η The Times of London.

Αν ταξιδεύετε, δείτε συμβουλές από ειδικούς για την προστασία από τον κορονοϊό μέσα στο αεροπλάνο!

Θα γίνει αναστολή των κανόνων;

Ο Γραμματέας Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου Grant Shapps, ζήτησε από τον αρμόδιο φορέα Airport Co-ordination Ltd (ACL) την αναστολή των κανόνων κατά τη διάρκεια της επιδημίας, ώστε να αποφευχθούν περαιτέρω περιβαλλοντικές και οικονομικές ζημίες. Στην επιστολή του ανέφερε: «Ανησυχώ ιδιαιτέρως για το γεγονός ότι, προκειμένου να τηρηθεί ο κανόνας 80/20, οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να αναγκαστούν να πετάξουν αεροσκάφη με πολύ χαμηλό συντελεστή φορτίου, ή ακόμα και κενά. Ένα τέτοιο σενάριο δεν είναι αποδεκτό, δεν είναι προς το συμφέρον του κλάδου, των επιβατών ή του περιβάλλοντος και πρέπει να αποφευχθεί».

Ο αρμόδιος φορέας ACL έχει ήδη αναστείλει τον κανόνα για πτήσεις προς και από το Χονγκ Κονγκ και την ηπειρωτική Κίνα. Ωστόσο, οι κανόνες παραμένουν σε ισχύ για όλες τις άλλες πτήσεις.

Πριν λίγες μέρες, η αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου Flybe που έβαλε τελικά “λουκέτο”, πήγε στη διοίκηση, για ένα παρόμοιο ζήτημα και συγκεκριμένα για προστασία από πτώχευση λόγω του κορονοϊού, αν και δήλωσε ότι τα οικονομικά της προβλήματα υπήρχαν πολύ πριν από την έξαρση του ιού.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) εκτιμά ότι η επιδημία θα μπορούσε να εξαλείψει έως και 113 δισ. δολάρια στις πωλήσεις αεροπορικών εταιρειών παγκοσμίως.

Δείτε επίσης στο travelstyle.gr:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ